استاندار گیلان گفت: به‌طور جدی در تلاش هستیم موانع اجرای مطلوب طرح جهش تولید مسکن را شناسایی و حتی بیشتر از سهمیه اعلام شده برای استان را محقق کنیم.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در حاشیه بازدید از پروژه در دست ساخت جهش تولید مسکن رشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به ۲۲ هزار واحد مسکونی سهم استان ، اظهار داشت: ثبت نام از متقاضیان، انجام و در شهرستان رشت و سایر شهرستان‌ها متناسب با تعداد متقاضیان، پهنه‌هایی پیش بینی شده است.

وی افزود: برای اجرای این طرح نیازمند بیش از ۴۰۰ هکتار زمین هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به آماده سازی بسترهای لازم برای آغاز عملیات اجرایی این طرح، گفت: هم اکنون برای ساخت حدود ۱۱ هزار واحد مسکونی پیش بینی‌هایی انجام شده است.

وی همچنین به پروژه‌های نیمه تمام گذشته در حوزه ساخت مسکن اشاره و اضافه کرد: تعهداتی ایجاد شده و بلاتکلیف مانده که ساماندهی این پروژه‌ها، در دستور کار قرار گرفته است.

دکتر عباسی با بیان اینکه ساخت تعدادی واحد مسکونی در قالب جهش تولید مسکن در استان آغاز شده ، ادامه داد: برای سایر طرح‌ها نیز بسترها آماده و مناقصه برگزار می‌شود و پیمانکاران هم اعلام آمادگی کرده اند.

وی با اشاره به برگزاری جلسه شورای مسکن استان گیلان طی روزهای آینده و تصمیم‌گیری درباره مسائل موجود، افزود: تلاش می‌کنیم تعهداتی که دولت بر اساس شعار راهبردی خود بیان کرده و حتی بیشتر از سهمیه اعلام شده برای استان محقق کنیم.

استاندار گیلان در خاتمه سخنانش گفت: موانعی درباره تأمین زمین وجود دارد که در تلاش هستیم از طریق منابع طبیعی و یا مسکن و شهرسازی زمین‌هایی ارزان‌تر تعرفه شود تا افرادی که مشارکت می‌کنند متحمل هزینه‌های فراوان نشوند.

در جریان بازدید استاندار گیلان از پروژه در دست ساخت جهش تولید مسکن رشت ، مدیرکل راه و شهرسازی استان گزارشی از اجرای طرح یادشده ارائه کرد.