رسولی گفت: در حال حاضر در برخی از مناطق شاهد خرید و فروش زمین به قیمت بسیار ناچیز هستیم و مهاجرت گسترده به گیلان به معضلی برای این استان تبدیل شده است.
به گزارش ندای گیلان،رئیس کمیسیون عمران شورای رشت درابتدای جلسه مشترک صبح امروز که با حضور جمعی از اعضای شورای انزلی درساختمان شورای رشت برگزار شد با اشاره به اینکه تعامل ما بین شوراهای اسلامی می تواند دستاوردهای خوبی برای شهرها رقم بزند اظهار کرد: در مباحث اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی که امروزه همه شهرهای گیلان به نحوی با آن مواجه هستند پیوستگی جوامع محلی موجب تحقق نتایج خوبی می شود.
رضا رسولی با تاکید بر اینکه زندگی بخش عمده ای از هم استانی ها به طور مستقیم و غیر مستقیم با تالاب ، رودخانه ها و غیره ارتباط دارد افزود: بخشی از رسوبهایی که در تالاب انزلی انباشت می شود به علت سو مدیریتی است که از بالا دستها و پیرامون فاضلاب وجود دارد .
وی با بیان اینکه سالهاست در آرزوی داشتن رودخانه های پارک و عاری ازآلودگی به سر می بریم گفت: با توجه به تعدد آلاینده ها تا کنون گام های کوچکی در این باره شکل گرفته و خروجی این مبحث برای مردم مشخص نیست.
رسولی با اشاره به گام های عملیاتی پیرامون ساماندهی رودخانه های رشت بیان کرد: نحوه زندگی مردم رشت و دیگر مردمان استان با تالاب انزلی در ارتباط است و با توجه به اتفاقات ناخوشایندی که در راستای سیل مهاجرت کنترل نشده ، زمین فروشی و زمین خواری در شهرهای مختلف گیلان در حال رقم خوردن است تصمیم داریم که نشست های مشترکی با حضور تمامی کمیسیون های تخصصی شوراهای گیلان به منظور اتخاذ تصمیمات سازنده در این باره برگزار کنیم.
رئیس کمیسیون عمران شورای رشت با ابراز گلایه از خرید و فروش غیر اصولی زمین در نقاط مختلف گیلان و رشت تصریح کرد: در حال حاضر در برخی از مناطق شاهد خرید و فروش زمین به قیمت بسیار ناچیز هستیم و مهاجرت گسترده به گیلان به معضلی برای این استان تبدیل شده است.
رسولی به نشست مشترک دو کمیسیون تخصصی شورای رشت با اعضای شورای شهر انزلی اشاره کرد و گفت: این نشست در راستای بررسی اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی و تاثیرات آن بر دیگر منابع زیست محیطی استان گیلان برگزار شده است و نقش تالاب انزلی در زندگی مردم گیلان غیر قابل انکار است.
وی با اشاره به احیای آبراه ارزشمند و تاریخی پیربازار به انزلی افزود: یقینا در سایه تعامل و همدلی بیشتر ما بین اعضای شورای رشت و انزلی این مهم محقق می شود.
رضا رسولی با قدردانی از مواضع صریح امام جمعه و دادستان انزلی پیرامون اجرای طرح بایوجمی در تالاب این شهر بیان کرد: این اقدام به موقع در دفاع از حقوق مردم قابل تقدیر است.
وی دستگاه قضایی را پشت و پناه مردم رشت و گیلان دانست و تصریح کرد: اخیرا شاهد اقدامات بسیار خوبی از سوی دستگاه قضا هستیم و در شرایط فعلی در صورت عدم ورود دستگاه قضا به برخی از مباحث ممکن است تصمیمیاتی گرفته شود که به مردم گیلان آسیب برساند.