حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین گفت:همچنان منتظر نقد شدن وعده های مسئولان دولتی در خصوص این پروژه های نیمه کاره هستیم.

به گزارش ندای گیلان،حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در نماز عبادی سیاسی این هفته شهرستان با تبریک هفته دولت، شهیدان رجایی و باهنر را مظهر علم و عمل بر شمرد و با گرامیداشت یاد رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر شهید افزود: ارزش‌های این دو شهید بزرگوار باید در نگاه مسئولان و رفتار عمومی آنان تجلی یابد.

خطیب جمعه انزلی  تاکید کرد: استاندار محترم گیلان در خصوص وضعیت گلزار شهدا ، ورزشگاه و مصلی بزرگ شهرستان قول های مساعدی داده اند که سفر جناب نوبخت به بندرانزلی نیز در همین راستا بود اما ما همچنان منتظر نقد شدن وعده های مسئولان دولتی در خصوص این پروژه های نیمه کاره هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به  ویژگی های شهید باهنر و رجایی گفت : شهید رجایی مسئولی مردمی ، انقلابی ، مومن و محبتش نسبت به مردم قلبی بود و مثل برخی ها علاقه به مردم را ظاهری نمی دانست.

وی با بیان اینکه شخصیت شهید رجایی شخصیتی ممتاز بود خاطر نشان کرد: امام در خصوص این شهید بارها گفته اند که زندگی رجایی در زمان دست فروشی ، در زمان نخست وزیری و در زمان ریاست جمهوری هیچگاه هیچ تغییری نکرد ، امام اعتقاد داشت ریاست جمهوری به شهید رجایی هیچگاه بها نداد و این رجایی بود که به این سمت ارزش بخشید و آن را یک سمت دینی تاثیر گذار کرد.

امام جمعه بندرانزلی همچنین افزود: التزام عملی به ولایت فقیه حقیقتا در وجود این شهید بزرگوار بود و مانند برخی ها صرفا اعتقاد زبانی نداشت و هیچ گاه از ولایت فقیه تعدی نکرد.

حجت الاسلام والمسلمین شمس الدین در بخشی دیگر از سخنان خود به پایان کار شورای چهارم و آغاز کار شورای پنجم اشاره و تاکید کرد: توصیه من به اعضای جدید این است که اگر می خواهند خدمتشان موثر باشد و همیشه در اذهان مردم و تاریخ شهر ماندگار شوند این است که مردمدار و دلسوز باشند و فقط  برای مردم کار کنند ، سعی کنند در همه ی امور بین خود و خدای خود تصمیم بگیرند و آنچه را اجرای کنند که به صلاح مردم باشد.

وی به انتخاب شهردار نیز اشاره و تصریح کرد: کسی را انتخاب کنید که متخصص و دارای تجربه باشد ، تابع و تسلیم فضا سازی ها و فشارهای سیاسی نشوید ، گروهای سیاسی متوجه باشند که از شورای جدید سهم خواهی نکنند ، گروها و جریان های سیاسی بگذارند شورا کار خود را بکند ، گروه زدن و کانال زدن و تخریب کردن کار خوبی نیست هرچند که مغلوب شدن در این فشارها نیز به هیج وجه قابل توجیه نخواهد بود.

توجه به دعای روز عرفه از موضوعاتی بود که خطیب جمعه انزلی در بخش پایانی سخنان خود به آن اشاره کرد و گفت: از دعای روز عرفه غافل نشوید، فرصت این روز را مغتنم بشمارید و خود را از دعا کردن در چنین روز مهمی محروم نکنید.