دکتر حسین اتحاد در جمع نمایندگان بیمه های پایه و مکمل استان گیلان، با تاکید بر عزم جمعی در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود فرایند های درمان ، گفت: مماشات با پزشکان متخلف به بدنه پزشکی کشور لطمه می زند

به گزارش ندای گیلان از رشت، دکتر حسین اتحاد- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان ، در جلسه “کاهش کسورات و درخواست های القایی “ضمن تصریح دیدگاه های دانشگاه اظهار داشت :اگر جامعه پزشکی کشور امروز لطمه خورده است از مماشات ماست . رحم کردن به پزشکانی که راه را اشتباه می روند ، کاری کاملا نادرست است.

معاون درمان دانشگاه با ضروری خواندن شناسایی مشکلات پرونده های درمان توسط کارشناسان بیمه گفت: ارایه این نقاط پررنگ شناسایی شده به متولیان امر، می تواند منجر به بهبود فرایندها ، مقابله با بی عدالتی و مدیریت هزینه ها شود.

وی در ادامه با تاکید بر مدیریت هزینه های درمانی و توجه به سلامت مردم،  خواهان همکاری سازمان های بیمه گر  برای انجام تمهیدات لازم  در خصوص  غربالگری بیماری های غیرواگیر و مدیریت آن در استان شد.

دکتر شهدی نژاد، مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی گیلان، با اشاره به اراده موجود در دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای اصلاح عملکرد و استقرار یک نظام درمان مناسب در استان، خاطر نشان کرد: با توجه به پتانسیل موجود در تیم کارشناسی سازمان تامین اجتماعی، برای همکاری در راستای بهبود اقدامات و کنترل مشکلات شناسایی شده، آمادگی کامل داریم .

وی تصریح کرد: نتیجه این تعامل می تواند به مدیریت هزینه ها، اصلاح کدینگ و بهبود عملکرد منجر شود. در این خصوص نظارت دانشگاه حایز اهمیت است و باعث هم افزایی و تسریع در اجرای صحیح فرایندهای جاری می شود.

به گزارش ندای گیلان ؛ این جلسه، با حضور نمایندگانی از بیمه پایه و تکمیلی، حول محورهای کسورات پرونده ها، بالابودن تعرفه های خصوصی، نظارت بر روند درمان، برطرف نمودن مشکلات بدهی سازمان های بیمه ، کاهش تقاضای القایی و کسورات ماده 92 تشکیل شد و طی آن با مطرح نمودن مسایل و ارایه راهکارها مقرر گردید: سازمان های بیمه گر فرایندهای قابل بهبود را به تفکیک گروه های تخصصی ارایه کننده خدمت، به معاونت درمان ارایه دهند.