محمد دهقان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در میدان شهدای ذهاب رشت گفت:ملت ولایت پذیر و هوشیار ایران باید نفوذی‌ها را شناسایی و پالایش کنند و تنها امید آمریکا را ناامید و بار دیگر به اوج عزت و افتخار بازگردند.

به گزارش ندای گیلان،محمد دهقان پیش از ظهر دوشنبه در مراسم بزرگداشت یوم الله ۹ دی «روز بصیرت و میثاق امت با ولایت» در میدان شهدای ذهاب رشت، با بیان اینکه شناخت حماسه ۹ دی نیازمند شناخت توطئه ۸۸ که بزرگترین توطئه پس از انقلاب بوده، است، اظهار کرد: آمریکا بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با انواع توطئه و جنگ تحمیلی ۸ ساله، کودتا، تحریم و ترور و جنگ منطقه‌ای به دشمنی با نظام جمهوری اسلامی پرداخته است که در تمام این دشمنی‌ها شکست خورد.

عضو حقوقدان شورای نگهبان انسجام و اتحاد مردم و رهبری هوشمند مقام معظم رهبری را سدی عظیم در برابر توطئه دشمنان عنوان کرد و افزود: دشمن در فتنه ۸۸ به دنبال القای بدبینی در میان مردم نسبت به نظام و ایجاد جنگ داخلی بود.

وی با اشاره به جذب نفوذی‌ها، ایجاد انقلاب مخملی و برنامه ریزی دشمن در کتابی ۱۶۸ صفحه‌ای، گفت: دشمنان پیش از انتخابات سناریوی تقلب را تصویب کرده بود و فریب خوردگان و سلطنت طلبان را با یکدیگر متحد کرد.

دهقان در ادامه با بیان اینکه دشمنان جمهوری اسلامی ایران و مقامات آمریکا رسماً از فتنه گران حمایت کردند و بی سابقه ترین تحریم‌ها بعد از فتنه ۸۸_۸۹ علیه ایران انجام شد، ادامه داد: ۹ دی نماد جهانی شکست حرکت دشمن با اتحاد و انسجام ملت ایران بود.

وی با بیان اینکه فتنه در داخل کشور هشت ماه ادامه داشت و مردم به مرور چهره واقعی فتنه گران را شناختند، افزود: مردم دریافتند که شعار فتنه گران خطاب به اصل انقلاب بود و روز عاشورا وقتی جسارت فتنه گران به هیأت عزاداری امام حسین (ع) را دیدند تاب نیاورده و در کنار یکدیگر قرار گرفتند و با جمعیتی ۵۰ میلیونی در سراسر کشور به خیابان‌ها آمدند و انزجار خود نسبت به فتنه گران و دشمنان را اعلام کردند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در تشریح اهداف فتنه گران در سال ۸۸ فرمودند دشمن به دنبال براندازی انقلاب اسلامی، حفظ صورت انقلاب و حذف سیرت انقلاب و سرکار آمدن افراد ضعیف با افکاری در تراز با آمریکا است.

دهقان با تاکید بر فرمان اقدام راهبردی رهبر معظم انقلاب در سال ۹۸، بیان کرد: زدن پهپاد آمریکایی، مانور دریایی بزرگ ایران و ضربه هم پیمانان ایران در منطقه به اسرائیل، آمریکا و عربستان بخشی از قدرت نظامی و اقدام راهبردی ایران است.

عضو حقوقدان شورای نگهبان با اشاره به شکست نقشه آمریکا در جنگ سخت و تحریم‌های فلج کننده علیه ایران، تصریح کرد: امروز تنها امید آمریکا به نفوذی‌ها است که در تلاش هستند با رفتار و دروغ مردم را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران خسته و ناراضی کنند.

وی تاکید کرد: ملت ولایت پذیر و هوشیار ایران باید نفوذی‌ها را شناسایی و پالایش کنند و تنها امید آمریکا را ناامید و بار دیگر به اوج عزت و افتخار بازگردند.

مهر