رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه ملت آمریکا گرفتار رهبران دُن کیشوتی شده‌اند که با توهمات و خیالات، صحنه بین‌المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌کنند.

به گزارش ندای گیلان،«علی لاریجانی» در ابتدای جلسه علنی امروز -شنبه- مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک اعیاد غدیر و قربان و بازگشت سرافرازانه آزادگان عزیز به میهن اسلامی گفت: در روزهای گذشته ایستادگی و صلابت ملت ایران جلوه ای از جلوات خود را نشان داد و انگلیسی‌ها فهمیدند شرایط امروز ایران شرایط گذشته نیست که با دسیسه بتوانند قدرت‌نمایی کنند و ملت ایران هم مجبور شود از ثروت دریایی خود دست بردارد.

وی افزود: حادثه غدیر نقطه عطف در تاریخ اسلام است که توسط ۱۱۰ صحابی روایت شده است و از مسلمات است؛ رسول الله در چنین روزی خطبه مهمی را ایراد فرمودند و در فرازی از آن فرمودند خداوند به من چنین وحی کرد که «ای پیامبر ابلاغ کن آنچه از طرف پروردگارت بر تو نازل شده درباره علی (ع)  یعنی خلافت علی ابن ابی طالب و اگر انجام ندهی رسالت او را نرسانده ای و خداوند تو را از مردم حفظ می کند» و فرمود؛ «ای مردم من در رساندن آنچه خداوند بر امر کرده، کوتاهی نکردم و من سبب نزول این آیه را برای شما بیان می کنم.»

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: حضرت رسول  (ص) فرمودند؛ جبرئیل سه مرتبه بر من نازل شد و از طرف خداوند سلام پروردگارم را رساند و من را مامور کرد در این اجتماع به پا خیزم و بر هر سفید و سیاهی اعلام کنم؛ علی ابن ابی طالب برادر من و وصی من و جانشین من بر امتم و امام بعد از من است و نسبت او به من همانند هارون به موسی (ع)  است. جز اینکه پیامبری بعد از من نیست و او صاحب اختیار شما بعد از خداوند و رسولش است.

وی ادامه داد: مسلمانان در مکتب علوی راه رستگاری را یافته و عزت خویش را بازیابند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات‌ انگلیسی‌ها علیه ملت ایران در تاریخ معاصر افزود: آنها در گذشته با همکاری آمریکایی‌ها کودتای ۲۸ مرداد را سازمان داده بودند تا حکومت ملی مصدق را سرنگون کنند و دولت دست نشانده پهلوی را برای چند دهه بر ایران مسلط سازند؛ شرایط آن روز را مقایسه کنید با قدرت و هیمنه امروز ایران که در یک اقدام ایذایی و دزدانه مجبور شدند از اقدام خود عقب نشینی کنند.

لاریجانی با بیان اینکه این قدرت را انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) و رهبری داهیانه آیت الله خامنه ای و ایستادگی ملت فراهم کرد، ادامه داد: آمریکا که ۲۸ مرداد ماه ۳۲ با کمک ایادی خود توانست در ایران کودتا راه بیندازد، امروز با استیصال کامل، آخرین تیرهای شکسته خود را رها می‌کند؛ برای این کشور که ادعای ابرقدرتی می کند خجالت آور است.

وی با اشاره به تحریم محمد جواد ظریف، افزود: وزیر امور خارجه ایران، وزارت اطلاعات و صدا و سیما را تحریم می‌کنند، مثلا این اقدامات قدرت شما را نشان می‌دهد یا از بیچارگی و درماندگی شما حکایت دارد، اقدامات شما چه تأثیری دارد؟

رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکایی‌ها ادامه داد: اگر فکر می‌کنید این کارها قدرت نمایی است، بدانید همه ملت ایران در مقابل شما ایستاده اند، همه را تحریم کنید تا بفهمید هیچ حادثه ای رخ نمی دهد؛ مردم آمریکا متأسفانه گرفتار رهبران «دن‌کیشوتی» شده‌اند که با توهمات و خیالات صحنه بین المللی را برای ارضای خود ترسیم می‌نمایند. از فرط توهم دچار تناقض‌گویی‌های ابلهانه گردیده اند، از یک طرف می گویند ما آماده مذاکره هستیم و واسطه می فرستند و از طرفی وزیر خارجه را تحریم می کنند.

لاریجانی ادامه داد: مقامات آمریکا عوام هستند، تاریخ هم نمی‌دانند؛ اخیرا آقای «جان هوک» اظهارنظری در مورد کودتای ۲۸ مرداد کرده است که نشان می‌دهد چقدر با تاریخ بیگانه است. او گفته است اصلا آمریکا در کودتای ۲۸ مرداد نقش نداشت و رهبران سیاسی مذهبی ایران حکومت ملی را سرنگون کردند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها فراموش کرده اند که برای وزیر امور خارجه اسبق آمریکا آنقدر موضوع روشن بود که در مورد کودتای ۲۸ مرداد از ملت ایران عذرخواهی نمود، گفت: ملت ایران در مکتب علوی رشد یافته و اهل مجاهدت است تا عزتمندانه زندگی کند، این ملت شرف و ایرانیت خود را به حراج نمی گذارد و با مقاومت خود آمریکا را پشیمان می‌کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی  همچنین با تبریک سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفت: این جنگ با مقاومت جانانه ملت رشید لبنان و حزب الله قهرمان سیلی محکمی به صهیونیست ها و آمریکا زد. این پیروزی را به رهبر مجاهد حزب الله جناب آقای سیدحسن نصرالله  و صدیق گرامی آقای نبیه بری تبریک عرض می‌کنم.

وی افزود: جنگ ۳۳ روزه پرونده توهمی خاورمیانه جدید را که آمریکایی ها طراحی کرده بودند به پروژه خاورمیانه مقاومت تبدیل کرد که ثمرات آن در کل منطقه منتشر گردید.

وزیر کشور امروز در مجلس حضور می‌یابد
در آغاز جلسه علنی امروز مجلس، سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت دستور جلسه علنی امروز-شنبه- گفت: وزیر کشور برای پاسخ به سوالات «سیدعلی ادیانی» نماینده قائمشهر و «سیدمصطفی ذوالقدر» نماینده میناب از وزیر کشور در مجلس حضور می یابد.

وی افزود: نمایندگان امروز گزارش کمیسیون آیین نامه در مورد طرح اصلاح موادی از قانون آیین نامه داخلی مجلس، گزارش کمیسیون اجتماعی در مورد لایحه یک فوریتی موافقت نامه بین دولت جمهوری اسلامی ایران و کمیسیون اقتصادی و اجتماعی آسیا و اقیانوسیه به نمایندگی از سازمان ملل درباره تاسیس مرکز آسیا و اقیانوسیه برای توسعه و مدیریت بلایا را بررسی می‌کنند.

به گفته عضو هیات رئیسه مجلس،‌گزارش کمیسیون صنایع در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به طرح یک فوریتی ساماندهی صنعت خودرو، گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه نحوه استفاده، نگهداری و نظارت بر پایانه های فروشگاهی مکانیزه فروش و انتخاب یک نفر از نمایندگان به پیشنهاد کمیسیون قضایی و حقوقی به عنوان عضو در ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز در دستور کار امروز نمایندگان مجلس قرار دارد.