یاسر کریم بخش سرازیری پسماند شیمیایی جنوب کشور به گیلان را از اقدامات عجیب دانست و گفت: انقطاع نسل، جهش ژنتیکی و گسترش سرطانها ، خطر بزرگی است که با اجرای چنین طرح هایی گیلان را تهدید می کند.
به گزارش ندای گیلان از رشت،عضو شورای شهر انزلی در جلسه مشترک با شورای شهر رشت با ابراز خرسندی پیرامون برگزاری جلسات مشترک مابین شوراهای مختلف گیلان اظهار کرد: به دلیل پراکندگی در تصمیمات و جزیره ای اقدام کردن، امروزه معضلات زیست محیطی در گیلان به یک خطر تبدیل شده است.
موسی زنجانخواه به اجرای طرح بایوجمی در تالاب انزلی اشاره کرد و گفت: شورای انزلی پس از اطلاع از این موضوع به بررسی آن پرداخت اما پس از آن اعلام کردند که این طرح در سطوح کلان اجرایی می شود و شورا نباید در این باره ورود کند و از این جهت سعی کردیم از طریق تریبون های مختلف این مهم را بررسی کنیم .
یکی دیگر از اعضای شورای شهر انزلی در این جلسه با اشاره به اینکه مطالبه گری سازمان های مردم نهاد حامی محیط زیست پیرامون بایوجمی قابل تقدیر است اظهار کرد: این مسئله یک موضوع ملی است و گویا برخی گیلان را آزمایشگاهی به منظور اجرای طرح ها می دانند.
یاسر کریم بخش سرازیری پسماند شیمیایی جنوب کشور به گیلان را یکی دیگر از اقدامات عجیب دانست و افزود: انقطاع نسل، جهش ژنتیکی و گسترش سرطانها ، خطر بزرگی است که با اجرای چنین طرح هایی گیلان را تهدید می کند.

ابراهیم اخوان با تاکید بر اینکه اعضای شورا منتخب مردم هستند افزود: در سال ۹۱ پیرامون احیا رودخانه های زرجوب و گوهر رود اعتبار دولتی اختصاص پیدا کرد اما پس از آن بدون نتیجه به حال خود رها شد و انتظار داریم مسئوولان در این زمینه پاسخگوی منتخبین مردم باشند.

وی با بیان اینکه رودخانه ها و تالاب از لحاظ چرخه زیست محیطی به یکدیگر مرتبط هستند گفت: منشا اصلی آلودگی های زیست محیطی از بیمارستانها سرچشمه می گیرد و با توجه به اینکه تالاب انزلی به عنوان یک تالاب بین المللی افتخاری برای استان است و انزلی و رشت ویترین استان محسوب می شوند باید در راستای رفع مشکلات زیست محیطی آنان با جدیت بیشتری اقدام کرد.