رئیس پارک علم و فناوری گیلان از معرفی پنج طرح و محصول دانش‌بنیان این استان در غرفه برگزیده‌های کشوری در نمایشگاه ملی «علم تا عمل» خبر داد.

ندای گیلان: پارک علم و فناوری گیلان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل در تهران حضور یافت و دستاوردهای خود را به نمایش عموم گذاشت.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان ابا اشاره به حضور این مجموعه در جشنواره مذکور اظهار داشت: حضور گیلان در این جشنواره فرصتی است تا برخی از دستاوردهای فناوری شرکت‌های تولیدی استان در معرض دید هموطنان قرار گیرد.

مجید متقی‌طلب با اشاره به اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل تصریح کرد: فراهم آوردن زمینه‌های مناسب توسعه و تعمیق همکاری‌های علمی و فناوری بین مراکز علمی، صنعتی و فناوری کشور از جمله اهداف نمایشگاه است.

وی ایجاد محیطی به منظور آشنایی و تفاهم بین عرضه کنندگان فناوری، نهادهای استفاده کننده از فناوری، سرمایه‌گذاری و دیگر ذی‌نفعان عرصه تجاری‌سازی را از دیگر اهداف نمایشگاه برشمرد.

رئیس پارک علم و فناوری گیلان گفت: ارج گذاشتن به مقام شامخ فناوران، مخترعان، نوآوران برتر، شرکت‌ها و موسسات مربوطه در عرصه ملی از طریق شناسایی و معرفی دستاوردهای برتر فناورانه و در آستانه تجاری‌سازی از دیگر اهداف برگزاری جشنواره و نمایشگاه علم تا عمل است.

این مسئول از معرفی پنج طرح و محصول دانش‌بنیان گیلان در غرفه برگزیده‌های کشوری در نمایشگاه مذکور خبر داد و یادآور شد: امسال جشنواره در دو بخش علم تا عمل و بخش نمایشگاهی برگزار می‌شود.

متقی‌طلب خاطرنشان کرد: در بخش جشنواره‌ای 96 طرح فناورانه منتخب از استان‌های سراسر کشور به رقابت می‌پردازند و در بخش نمایشگاهی نیز 600 طرح فناورانه که توانسته‌اند با توسعه محصول موضوع تبدیل ایده به پدیده و ثروت‌زایی از دانش فنی و علم داشته باشند، به نمایش گذاشته شده است.

به گفته وی، امروز محمدعلی نجفی استاندار گیلان و کریمی معاون توسعه و منابع انسانی وی از غرفه پارک علم و فناوری گیلان در پنجمین جشنواره و نمایشگاه ملی علم تا عمل بازدید کردند.

 22 طرح حاضر در جشنواره مذکور پس از داوری و ارزیابی از بین شرکت‌ها و محصولات تولیدی گیلان با توجه به شاخص‌های ارزیابی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور انتخاب و به جشنواره علم تا عمل معرفی شدند که از این تعداد، 18 طرح از شرکت‌های فناور مستقر در پارک علم و فناوری گیلان هستند.