رئیس شورای اسلامی شهر رشت از ثبت نام رشت به عنوان شهر صنایع دستی در یونسکو خبر داد و گفت: نام رشت بعد از اصفهان و شیراز به عنوان سومین شهر صنایع دستی کشور در یونسکو ثبت می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،محمدحسین واثق کارگرنیا در شصت و نهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به تشکیل دومین نشست تخصصی گردشگری محور مقاومت در این شهر، بیان کرد: وجود شخصیت‌های مهم تاریخی در رشت همچون شهید میرزا کوچک خان جنگلی، ظرفیت ارزشمندی برای این شهر در حوزه تقویت گردشگری محور مقاومت است.

واثق کارگرنیا با بیان اینکه گردشگری زیارتی در رشت مورد غفلت واقع شده است، گفت: وجود سردار جنگل و همچنین قرارگیری بارگاه خواهر امام رضا (ع) در رشت فرصت خوبی در گردشگری سیاحتی و زیارتی فراهم کرده که باید به آن توجه شود.

وی از ثبت نام رشت به عنوان شهر صنایع دستی در یونسکو خبر داد و افزود: نام رشت بعد از اصفهان و شیراز به عنوان سومین شهر صنایع دستی کشور در یونسکو ثبت می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به عملکرد موفق در مدیریت مصرف برق در تابستان امسال، بیان کرد: کاهش خاموشی برق در تابستان امسال نتیجه عملکرد خوب مدیریتی و مشارکت شهروندان بوده است.

واثق کارگرنیا با اشاره به گلایه رشتوندان از خاموشی معابر در نقاط مختلف شهر، بیان کرد: خاموشی معابر در تقاطع مختلف شهر رشت موجب آزرده خاطر شدن شهروندان شده است.

رشت آماده این حجم از مهاجرت‌ها نیست

سیدحسین رضویان، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به تغییرات اقلیمی و آب و هوایی در کشور، اظهار کرد: در آینده نه چندان دور این شهر آماج گسترده مهاجرت‌ها خواهد بود و رشت آماده این حجم از مهاجرت‌ها نیست.

وی با تاکید بر تقویت زیرساخت‌های شهری رشت، افزود: زیرساخت‌های فعلی رشت جوابگوی شهروندان و مهاجرین نیست.

این عضو شورای اسلامی شهر رشت با فاجعه آمیز خواندن محیط زیست این شهر، بیان کرد: بارها مسئله زیست محیطی رشت را متذکر شدیم اما بی نتیجه بوده و هیچ ترتیب اثری داده نشده است.

رضویان با اشاره به وجود ۱۰ هزار هکتار مساحت تقریبی رشت، اضافه کرد: ساماندهی ساخت و سازهای شهری در رشت باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به بلاتکلیفی شهروندان در ساخت و سازهای شهری، افزود: نسقی بودن بخشی از املاک رشت، ساخت و سازهای شهری به یک چالش جدی برای شهروندان تبدیل شده است.

خطر ریزش عابر پیاده در رشت

نادر حسینی، عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این نشست با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده شهر رشت در معرض خطر ریزش است، اظهار کرد: مناسب سازی و تعمیر پل‌های عابر پیاده رشت باید در اولویت قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه چاره‌ای برای پل‌های فرسوده رشت بیندیشید، افزود: تا اتفاق ناگوار برای شهروندان صورت نگرفته نسبت به بازسازی و مرمت پل عابر پیاده در رشت اقدام شود.

عضو شورای شهر رشت با انتقاد از وضعیت نامطلوب برخی کوچه‌های این شهر، بیان کرد: برخی کوچه‌های مناطق کم برخوردار رشت وضعیت نامطلوبی دارد و شن ریزی و آسفالت این کوچه‌ها باید مورد توجه قرار گیرد.

حسینی با بیان اینکه رشت فاقد فرهنگسرا است، گفت: مساجد فضای مناسبی برای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی دارند و از ظرفیت این مساجد بویژه در مناطق کم برخوردار استفاده شود.

وی ادامه داد: بکارگیری ظرفیت مساجد مناطق کم برخوردار رشت موجب رونق فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌شود.