امروز طی یک برنامه از پیش طراحی شده بالاخره محمدمهدی طهرانچی معاون و عضو ستاد حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس بزرگ ترین دانشگاه حضوری جهان انتخاب شد.

به گزارش سرویس سیاسی ندای گیلان،جلسه هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور اکثریت اعضا تشکیل شد و طبق برنامه از قبل طراحی شده  فرهاد رهبر از ریاست این دانشگاه کنار رفت تا  محمدمهدی طهرانچی به‌اتفاق‌آرا به‌عنوان سرپرست دانشگاه آزاد انتخاب شود.

طهرانچی رئیس سابق دانشگاه بهشتی است که در زمان روی کار آمدن دکتر روحانی همچنان در سمت خود ماندگار بود تا اینکه در اواخر سال ۹۵ کنار گذاشته شد.

وی بلافاصله پس از عزل از ریاست دانشگاه طی حکمی سرپرست معاونت علمی آستان قدس رضوی شد تا فعالیت خود برای ستاد رئیسی را آغاز کند.

پس از فوت مرحوم هاشمی رفسنجانی زمزمه های مبنی بر ریاست طهرانچی در دانشگاه آزاد اسلامی شنیده می شد اما چون وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد نبود تصمیم بر این شد فرهاد رهبر موقتا به عنوان رئیس این دانشگاه انتخاب شده و طهرانچی پس از حضور به عنوان هیات علمی در این دانشگاه ،سرانجام به عنوان رئیس توسط هیات امنا انتخاب شود.موضوعی که بارها رسانه ها در همان زمان به آن پرداخته بودند و توسط نزدیکان وی رد می شد امروز به حقیقت تبدیل شد.

طهرانچی توسط جوانان ملی گرا پیش از این بارها به روس گرایی متهم شده است. وی در سال 1376 از مسکو فارغ‌التحصیل شد و در زمان ریاست خود بر دانشگاه شهید بهشتی ارتباطات گسترده ای را با مراکز تحقیقاتی روسی برقرار کرد.

وی که در جریان مذاکرات برجام سیاست تخریبی علیه دولت را در پیش گرفته بود از سمت خود کنار گذاشته شد و به رئیسی پیوست.

فروردین ماه پیش از انتخابات بود که خبر دیدار رستم مینیخانوف رئیس‌جمهور مسلمان تاتارستان با رئیسی بدون رعایت پروتکل های دیپلماتیک سروصدای زیادی ایجاد کرد و حتی طرح سوال از وزیر خارجه در این خصوص مطرح شد. بحث های زیادی در خصوص علت و بانی این دیدار در آن زمان مطرح شد که یکی از کسانی که در این زمینه مورد اتهام قرار گرفت کسی نبود جز طهرانچی معاون رئیسی و کسی که ارتباطات گسترده ای با نهاد ها و مراکز روسی دارد.

 

حالا همانطور که قبلا گمانه زنی شده بود پس از عضویت موقت طهرانچی در هیات علمی دانشگاه آزاد و فراهم شدن زمینه ریاست وی،فرهاد رهبر سریعا از پست موقت خود کنار گذاشته شد تا معاون روسیه دوست رئیسی به جای وی بنشیند و راه را برای تبدیل شدن دانشگاه به یک ستاد انتخاباتی در انتخابات 1400 و حتی مجلس شورای اسلامی که گفته می شود با ارائه لیست توسط حجت الاسلام رئیسی همراه خواهد بود هموارتر کند.

باید ببینم استاتید و دانشجویان این دانشگاه چه واکنشی به این معامله بزرگ نشان خواهند داد.