معاون رئیس جمهوری آمریکا روز دوشنبه در جریان بازدید از منطقه حائل مرزی دو کره، رسما کره شمالی را به خاطر فعالیت های تسلیحاتی و موشکی اش تهدید کرد و گفت که همه گزینه های مقابله با این کشور روی میز است.

به گزارش ندای گیلان، «مایک پنس» که برای انجام سفری سه روز دیروز وارد کره جنوبی شده بود امروز در منطقه مرزی «پانمونجوم» گفت که کشورش قصد دارد روابط نظامی با کره جنوبی را به دلیل ناامن شدن منطقه شبه جزیره کره بیش از پیش تقویت نماید.

او با بیان اینکه آمریکا در کنار کره جنوبی ایستاده است، به محض ورود به این منطقه تاکید کرد که روابط میان ارتش های آمریکا و کره جنوبی آهنین و سخت است و شکنندگی ندارد.
او در بخش دیگری از اظهارات خود علیه کره شمالی بار دیگر به گفته های مقام های دیگر آمریکا اشاره کرد مبنی بر اینکه همه گزینه ها برضد کره شمالی روی میز است.
او تاکید کرد: آمریکا می خواهد در منطقه شبه جزیره امنیت کامل وجود داشته باشد و برای رسیدن به آن تلاش خود را بکار گرفته و همکاری نظامی نزدیکی با کره جنوبی خواهد داشت.
خبرگزاری یونهاپ از کره جنوبی از قول وی آورده است که مردم و ارتش کره شمالی نباید درباره عزم و اراده راسخ آمریکا در حمایت از متحدانش مرتکب اشتباه شوند.
وی گفت که سیاست های گذشته به پایان رسیده و با خاتمه دوره صبر راهبردی آمریکا؛ تحولاتی در حال شکل گیری است.
ظاهرا اظهارات وی مربوط به سیاست و دیپلماسی است که پیشتر باراک اوباما رئیس جمهوری وقت آمریکا برای کره شمالی تنظیم کرده بود.
این دیپلماسی را حتی کره شمالی نرمتر از راهبردهای دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دانسته و گفته است که ترامپ رفتار و عملکردی تجاوزکارانه و گستاخانه علیه کره شمالی دارد.
مایک پنس، امروز قبل از دیدار از نواحی مرزی، در امتداد چهار کیلومتری آن با «وینسنت بروکز» فرمانده نیروهای آمریکایی در منطقه نیز دیدار و گفت و گو کرد که جزییات آن رسانه ای نشده است.
همزمان پنس بعدازظهر امروز (به وقت محلی) با «هوانگ کیو آهین» کفیل ریاست جمهوری و نخست وزیر کره جنوبی دیدار و گفت و گو خواهد کرد.
گفتنی است، این اولین سفر مایک پنس پس از رسیدن به مقام معاون ریاست جمهوری آمریکا به آسیا است که هدف از انجام آن علاوه بر تشدید فشارها بر کره شمالی با همکاری کشورهای هم پیمان منطقه، تعمیق اتحاد نظامی آمریکا و کره جنوبی عنوان شده است.
سفر «مایک پنس» به کره جنوبی سه روز اعلام شده و او قرار است پس از دیدار و گفت وگو با مقامات این کشور در خصوص راههای مقابله با فعالیت های نظامی کره شمالی، فردا راهی ژاپن شود و سپس به اندونزی و استرالیا برود.
سفر معاون رئیس جمهوری آمریکا به کره جنوبی همزمان با آزمایش موشکی کره شمالی صورت گرفته که مقامات نظامی کره جنوبی می گویند، این آزمایش موفق نبوده است./ ایرنا