امین افقی گفت : در معاملات هفته منتهی به هفدهم اردیبهشت ماه بورس کالای منطقه آزاد انزلی554 تن کالا معامله شد.

ندای گیلان:امین افقی گفت : در معاملات هفته منتهی به هفدهم اردیبهشت ماه بورس کالای منطقه آزاد انزلی554 تن کالا معامله شد.

وی افزود : در این معاملات 460 تن اوره تولیدی پتروشیمی کرمانشاه به ارزش سه میلیارد و 875 میلیون ریال، 50 تن جوش شیرین پتروشیمی شیراز به ارزش بیش از 630 میلیون ریال و 44 تن دی اتانول آمین پتروشیمی شیراز به ارزش افزون بر یک میلیارد و 632 میلیون ریال از سوی شرکتها خرید و فروش شد.

وی خاطرنشان کرد : سازمان منطقه آزاد انزلی از صاحبان صنایع و تولید کنندگان فعال در استان گیلان برای بهره گیری از مزایا ، معافیتها و تسهیلات این منطقه به منظور تأمین مطمئن، کم هزینه تر و بدون واسطه مواد اولیه از طریق تالار اختصاصی بورس کالای منطقه دعوت به عمل می آورد.

منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر است ؛ کشورهای حاشیه دریای خزر ، ترکیه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و آسیای جنوب شرقی عمده بازارهای صادرات و واردات محصولات از طریق منطقه آزاد انزلی هستند.

معافیت مالیاتی 20 ساله بر درآمد و دارایی از تاریخ بهره برداری هرگونه فعالیت اقتصادی ، امکان فعالیت بانک ها و موسسات مالی بیمه ای در این منطقه ، علاوه بر مزایای قانونی همچون امکان مالکیت و مشارکت سرمایه گذاران خارجی تا میزان 100 درصد در منطقه از اقدامات سازمان در خصوص خلق مزایا و معافیت های جدید برای فعالان اقتصادی تولیدی ، فعال سازی پروژه های راکد عمرانی ، بورس کالای منطقه ، رونق فضای تجاری با اجرای مصوبه کالای همراه مسافر اقدامات موثری انجام داده که زمینه ساز رونق فضای کسب و کار در محدوده منطقه شده است.

ایرنا