رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان ضمن دیدار با رحیم شوقی شهردار رشت انجام مطالعات لازم برای اجرای تراموا شهری را خواستار شد و گفت: شهرداری رشت باید با جدیت بیشتری پروژه‌های عمرانی سطح شهر را دنبال کند.

به گزارش ندای گیلان از رشت، محمدرضا احمدی سنگری نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس و رئیس مجمع نمایندگان گیلان امروز با رحیم شوقی شهردار رشت دیدار کرد.

رئیس مجمع نمایندگان استان گیلان در جلسه‌ای که به همین مناسبت برگزار شد از پیگیری‌های شهردار رشت جهت اجرای پروژه‌های مدیریت پسماند تشکر کرد و گفت: متاسفانه سالهای سال در بحث زباله شهر رشت غفلت شده و امیدوارم حضور شهردار جدید تحول خوبی را برای عبور از این مشکلات رقم بزند.
احمدی سنگری با بیان اینکه برای حل مشکلات زباله سراوان علاوه بر سه نماینده رشت باید از ظرفیت هر ۱۳ نماینده استان گیلان استفاده شود عنوان کرد: ایجاد تراموا، مترو یا قطار شهری در شهر رشت در درجه اول به یک طرح مطالعاتی و مشاور قوی و ذیصلاح نیاز دارد زیرا بدون انجام این فرآیند روند تخصیص اعتبارات ملی انجام نخواهد شد.
وی تصریح کرد: ما آماده‌ایم تا حمایت‌های لازم را از شهرداری رشت داشته باشیم تا به نحوی مشکلات ترافیکی شهر کاهش پیدا کند و از شهرداری هم انتظار داریم با جدیت بیشتری پروژه‌های عمرانی سطح شهر را دنبال کند تا مردم ببینند که با آمدن شهردار جدید در این شهر تحول جدیدی ایجاد شده است.
وی ساماندهی ورودی‌های شهر رشت و بهسازی آسفالت آنها از جمله جاده رشت به سنگر را خواستار شد و اذعان کرد: خوشبختانه با عملکرد خوب شهرداری در این حوزه کارهایی انجام شده که باید روند آن تداوم پیدا کند.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس بیان کرد: چالش زباله سراوان تنها مختص به سراوان نیست و این مشکل به کل استان گیلان برمی‌گردد به همین علت جلسات متعددی را با رئیس جمهور و وزیر کشور برگزار کردیم تا در این باره چاره‌اندیشی اصولی انجام گیرد.
شهردار رشت نیز در این جلسه مواردی از قبیل پیگیری و نظارت مستقیم بر روند پیشرفت فیزیکی پروژه بهسازی لندفیل سراوان و عملیاتی شدن ظرفیت اسمی خطوط پردازش شرکت کودآلی لاکان به منظور تفکیک و پردازش زباله و به حداقل رساندن شیرابه زباله‌ها را مورد تاکید قرار داد و از رئیس مجمع نمایندگان خواست تا مساعدت لازم را جهت برگزاری جلسه اضطراری با وزیر کشور به منظور تامین اعتبار از صندوق توسعه ملی برای نهایی کردن پروژه زباله سوز و نصب آن در شرکت کودآلی داشته باشند.
برنامه‌ریزی ویژه به منظور اجرای پروژه‌های عمرانی بزرگ مقیاس و ایجاد تحول در حوزه شهری از دیگر مواردی بود که در این جلسه از سوی شهردار رشت مطرح شد.