استاندار گیلان ظهر امروز در جلسه با مدیران بخش خصوصی صنعت گیلان بر برطرف کردن مشکل تولیدکنندگان تاکید کرد

به گزارش ندای گیلان از رشت؛استاندار گیلان ظهر امروز در جلسه با مدیران بخش خصوصی صنعت گیلان بر برطرف کردن مشکل تولیدکنندگان تاکید کرد و افزود: افق روشنی برای آینده کشور ترسیم شده است.

استاندار گیلان با قدردانی از تلاش مدیران واحدهای تولیدی و صنعتی استان در سال‌های سخت تحریم، بیان کرد: مدیران واحدهای تولیدی با مقاومت توانستند در حد امکان مرحله تحریم‌ها را پشت سر بگذارند.

نجفی با بیان اینکه دولت در شرایط تورمی، بدهکاری بالا به پیمانکاران و تامین اجتماعی، ذخایر پایین کالای اساسی و کاهش درآمد نفتی آغاز به‌کار کرد، یادآور شد: در شرایط مذکور تولیدکنندگان همراهی خوبی داشتند.

وی بر لزوم حمایت همه‌جانبه از تولید به عنوان اصل مهم و انکارناپذیر تاکید کرد و گفت: حمایت از تولید، صنعت و کشاورزی همواره در دستور کار مسئولان بوده و این روند استمرار دارد.

استاندار گیلان طرح مسائل و مشکلات از طریق مدیران واحدهای صنعتی را کمک به تسهیل فرآیند برطرف کردن مشکلات استان خواند و تصریح کرد: ارائه طرح و ایده برای برطرف کردن مشکلات صنعت حائز اهمیت است.

محمدعلی نجفی ظهر امروز در جلسه با مدیران بخش خصوصی صنعت گیلان با اشاره به شرایط جدید در کشور اظهار کرد: استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود برای توسعه در عرصه‌های مختلف از اهداف ایجاد شرایط جدید در کشور است.

نجفی با اشاره به برگزاری کارگروه‌های برطرف کردن موانع تولید در گیلان، خاطرنشان کرد: 33 درصد از مشکلات واحدهای صنعتی استان برطرف شده است.

وی بیشتر مشکل واحدهای تولیدی گیلان را در بخش‌های مالیاتی، زیرساخت‌ها و اختلاف بین دستگاهی برشمرد و اظهار کرد: در مدت دو سال گذشته طبق گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی، گیلان رتبه نخست بهبود فضای کسب و کار در کشور را کسب کرده است.

استاندار گیلان به کاهش سه درصدی نرخ بیکاری در دولت تدبیر و امید در گیلان اشاره کرد و افزود: خروج کامل از رکود و برطرف کردن مشکل بیکاری نیازمند تلاش بیشتر است.

نجفی در ادامه با اشاره به پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران، بیان کرد: امروز مبلغ 10 میلیارد تومان از خزانه به حساب سازمان چای کشور واریز شده است و از فردا پرداخت مطالبات چایکاران آغاز می‌شود.

وی متذکر شد: پرداخت باقی‌مانده مطالبات چایکاران با توجه به کمبود اعتبارات با پیگیری بسیار از طرف دولت به‌ویژه محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی انجام شده است.