دکتر عبدالهی، مدیر کل دفتر بهبود تغذيه جامعه وزارت بهداشت بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل 50 هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان 18 سال تاکید کرد.
به گزارش ندای گیلان،دکتر زهرا عبداللهی  مدیر کل دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در نامه ای به معاونان بهداشت دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال تاکید کرد.
متن این نامه به شرح زیر است:
معاون محترم بهداشت دانشگاه/ دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی …
همانگونه  که مستحضرید همه گیری کووید ۱۹ و اثرات ویرانگر آن در کنار شرایط  داخلی کشور (تورم و شوک های اقتصادی) خطر افزایش ناامنی غذایی و بروز مشکلات تغذیه ای از جمله اشکال مختلف سوءتغذیه و کمبود ریزمغذی ها که با تضعیف  سیستم ایمنی بدن شانس ابتلا و شدت بیماری کووید ۱۹ را بیشتر می کند.
 در خصوص ارتباط بین مکمل ویتامین D و پیشگیری و کنترل بیماری کووید ۱۹ متاسفانه اطلاعاتی بر خلاف بخشنامه معاون محترم بهداشت (نامه به شماره ۲۲۲۷۱/۳۰۰د مورخ ۲۴/۱۲/۱۳۹۸ )  در شبکه‌های رسمی صداوسیما و شبکه‌های مجازی ارائه  و سبب سردرگمی مردم شده است، با توجه به سوالات مکرر کارشناسان تغذیه، خواهشمند است دستور فرمایید به نحو مقتضی اطلاع رسانی شده و کلیه برنامه های مکمل یاری همچنان براساس دستورعمل کشوری اجرا شود.
 در آموزش های مجازی به کارکنان بهداشتی درمانی و مصاحبه های علمی از طریق صداوسیما و شبکه های مجازی نیز تاکید مکرر بر مصرف ماهیانه یک عدد پرل ۵۰ هزار واحدی ویتامین D در بزرگسالان ۱۸ سال به بالا شود.