مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان گفت: با تجهیز چاه فلمن و تکمیل خط انتقال تالش ، بخشی از آب شرب شهر تالش مرتفع می شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،وحید خرّمی به همراه نماینده شهرستان های تالش،رضوانشهر و ماسال و فرماندار تالش در بازدید از پروژه های منابع آب این شهرستان اظهار کرد: هدف از اجرای پروژه چاه فلمن و تکمیل خط انتقال تالش، تأمین آشامیدنی شهرتالش است تا آب به مخزن اصلی شهر متصل و مشکل آب شرب شهر تالش مرتفع شود.

وی افزود : خط انتقال آب شهرستان تالش از پیشرفت مناسبی برخوردار است ولی هنوز این پروژه تمام شده به حساب نمی آید بلکه شاخه های فرعی دیگری نیز دارد که باید به اجرا دربیاید و تعطیلی هم در کار نیست.

 مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان تصریح کرد : خط انتقال آب شهرستان تالش به طول ۱۱ هزار و ۴۵ متر طول با لوله پلی اتیلن از چاه فلمن تا مخزن زمینی ۵ هزار متر مکعبی سیاهداران تالش می باشد که از این مقدار ۸ هزار و ۴۹۵ متر طول با لوله پلی اتیلن به قطر ۶۳۰ میلیمتری برای رفت و ۲ هزار و ۵۵۰ متر طول با لوله پلی اتیلن به قطر ۴۰۰ میلیمتر برای برگشت و اتصال به شبکه شهری مورد استفاده می باشد .

   مهندس خرّمی تصریح کرد: در حال حاضر با اجرای ۶ هزار ۵۵۰ متر طول لوله گذاری ، پروژه خط انتقال تالش از پیشرفت فیزیکی مناسبی برخوردار است که همزمان دیواره گابیونی حفاظتی نیز در حاشیه رودخانه به طول ۲۳۰ متر در حال ساخت می باشد .

   دکتر حسن محمد یاری نماینده شهرستان های تالش،رضوانشهر و ماسال در مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید ضمن قدردانی از پروژه های فعال منابع آب شهرستان تالش، تاکید کرد : با توجه به تخریب بیش از ۹۵ درصدی سردهنه ها در سیلاب اخیر تالش ، عملیات بازسازی و ساماندهی سر دهنه ها و همچنین لایروبی انهار آبیاری پیش از آغاز فصل کشاورزی  به اتمام برسد و افزود ؛ در این خصوص مبلغی از سوی هیات دولت به منظور تأمین هزینه های ضروری اولیه و بازسازی تأسیسات آسیب دیده ناشی از سیل شهرستانهای غرب استان مصوب شده است .