عبدالصمد صفرنژاد در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان خاطرنشان کرد : اشتغال با شعار شکل نمی گیرد بلکه هر دولتی که بیاید ابتدا باید زیرساختهای این بخش را فراهم کند.

ندای گیلان:عبدالصمد صفرنژاد در جلسه ستاد ساماندهی جوانان شهرستان خاطرنشان کرد : اشتغال با شعار شکل نمی گیرد بلکه هر دولتی که بیاید ابتدا باید زیرساختهای این بخش را فراهم کند.

وی با اشاره به جاذبه های گردشگری انزلی تاکید کرد باید از این ظرفیت برای توسعه اقتصادی شهرستان به درستی بهره ببریم.

وی اظهار کرد : ما پایانه مسافربری دریایی داریم باید بخش خصوصی را در زمینه گردشگری دریایی و مسافربری دریایی فعال کنیم .

صفرنژاد با بیان این که برگزاری هفته جوان خوب است اما مشکل جوان را حل نمی کند افزود : باید بستر برای جذب جوانان به کار را ایجاد کنیم تا کشور از این معضل رهایی یابد.

وی در ادامه ایجاد اشتغالهای فصلی برای جوانان را با توجه به ورود انبوه مسافران به این شهرستان برای گذران تعطیلات تابستان مورد تاکید قرار داد .

فرماندار انزلی با اشاره به این که اشتغال نباشد بزهکاری شکل می گیرد افزود : ما هنوز به ارائه الگو به جوانان بر اساس معیارهای اسلامی نپرداخته ایم .

وی خاطرنشان کرد : باید به جوانان ارزش و بها داد و اسوه های مبتنی بر فرهنگ اسلامی ایرانی را معرفی کرد نه آن که با آنها برخورد قهری نمود.

وی افزود : امام راحل این جوانان را باور کرد قشر عظیمی از رزمندگان و شهدا جوان بودند و این نشان دهنده باور نظام به جوانان است که ما نیز باید آن را در عمل نشان دهیم.

صفرنژاد با تاکید بر لزوم ایجاد نشاط اجتماعی متذکر شد : باید جشنی درخور جوانان و متناسب با معیارهای اسلامی برگزار کنیم .

فرماندار انزلی با بیان اینکه نیمی از جمعیت جامعه را بانوان تشکیل می دهند متذکر شد : امور بانوان از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است .

*لزوم مشارکت همه دستگاهها در رفع مشکلات جوانان

معاون امور فرهنگی و جوانان اداره ورزش و جوانان گیلان نیز در این جلسه گفت : مشکل جوانان مشکل همه دستگاه ها و ادارات است و همه دستگاه ها باید در جهت رفع این مشکلات کوشا باشند.

هاشم اسماعیلی با اشاره به در پیش بودن تابستان خاطرنشان کرد : برنامه ریزی برای پرکردن و غنی سازی اوقات فراغت جوانان باید کارشناسی شده و اولویت بندی شده باشد .

وی با اشاره به 9 خرداد به عنوان روز جوان برنامه پاکسازی ساحل با مشارکت هیات های ورزشی و سمن ها و همچنین بحث تجلیل از جوانان نخبه را دو برنامه مهم هفته جوان اعلام کرد.

شهرستان انزلی در کرانه جنوبی دریای خزر در گیلان با 138 هزار نفر جمعیت از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور محسوب می شود.

ایرنا