فرماندار انزلی با بیان اینکه تلاش مسئولان باید یافتن راهی برای حل مشکلات سرمایه گذاران باشد، اظهار کرد: مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند و به درخواست های آنان جواب منطقی بدهند.

به گزارش ندای گیلان،اسماعیل میرغضنفری   در جلسه اشتغال و سرمایه گذاری  شهرستان انزلی  با بررسی دو طرح گردشگری که با نگاهی به سیاست دولت در استفاده چند منظوره از آب بندان‌ها در این جلسه مطرح شده بود گفت: پس از بررسی های لازم دو آب بندان برای اجرای طرح گردشگری و آبزی پروری در روستاهای شیله سر و خمیران با بهره گیری از سازه های سبک سازگار با محیط زیست مناسب ارزیابی شد.

فرماندار انزلی تصریح کرد: سرمایه گذار باید قابلیت اجرا و توان مالی اجرای طرح را داشته باشد و به امید واهی اخذ تسهیلات وارد میدان عمل نشود.

وی سپس با بیان اینکه تلاش مسئولان باید یافتن راهی برای حل مشکلات سرمایه گذاران باشد، اظهار کرد: مسئولان باید هنر حل مشکلات مردم را داشته باشند و به درخواست های آنان جواب منطقی بدهند.

میرغضنفری با تاکید بر اینکه قانون خط حرکت ما را تعیین می کند افزود: ما موظفیم در راستای رفع معظلی که معظل حاکمیت است، در زمینه اشتغال و معیشت مردم تلاش کنیم و به‌دنبال راه حل مناسبی برای آن باشیم.

وی یاد آور شد: مجریان طرح های گردشگری باید طرحی ارائه دهند که در آن از سازه های سازگار با محیط زیست استفاده شود.

میرغضنفری سپس خواستار آسفالت راه‌های روستایی از محل قیر رایگان شد و گفت: سرمایه گذار برای سرمایه گذاری نیاز به راه دسترسی دارد و اگر در این زمینه با مشکل مواجه شود، رغبتی نشان نمی دهد، لذا این امر باید مورد توجه دستگاه‌های ذیربط قرار گیرد.

وی سپس مسئولیت پیگیری دو طرح گردشگری مطرح شده در این جلسه را به اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی واگذار کرد.

«رضا نوربخش» نیز در این جلسه با بیان اینکه خوشبختانه آب بندان شیله سر امسال لایروبی و بازوهای آن مسطح شد، گفت: توانستیم از یک تهدید بالقوه فرصتی بالفعل بسازیم و منطقه را از تنش آبی با حفر چاه پشتیبان برهانیم.

مدیر جهاد کشاورزی بندرانزلی اولویت این آب بندان و چاه پشتیبان آنرا مصارف کشاورزی عنوان کرد و افزود: برق این چاه تامین شده و در این طرح از سازه‌های چوبی استفاده می‌شود.