رئیس شورای شهر رشت گفت: مسئولان ارشد استان گیلان به کمک مدیریت شهری بیایند.

به گزارش ندای گیلان،رئیس شورای اسلامی شهر رشت ضایعه درگذشت بیژن شعبانی، پاکبانی که در اثر سهل انگاری یک راننده فوت شدند، تسلیت گفت و ابراز کرد: مجموعه مدیریت شهری امروز داغدار از دست دادن یک پاکبان دیگر است و از خداوند برای خانواده ایشان صبر مسالت دارم.

سید امیر حسین علوی افزود: وضعیت عملکردی شرکت های رفت و روب و نحوه عملکرد و برخورد با پرسنل رفت و روب و فضای سبز مورد سوال اعضای شوراست. این عزیزان شغل پرخطری دارند و باید یک کمیته ای زیر مجموعه کمیسیون بهداشت تشکیل شود تا گزارشی از وضعیت عملکرد شرکتهای طرف قرارداد به شورا ارائه شود.

وی ادامه داد: متاسفانه مکرر شاهد ساقط شدن یک زندگی در اثر ایجاد حادثه برای کارگران خدمات شهری هستیم و باید این موضوع پیگیری گردد.

علوی با اشاره به لایحه موافقت کمک به سرویس ایاب و ذهاب کودکان استثنایی در شورای شهر اظهار کرد: امیدوارم بتوانیم در قالب یک لایحه وضعیت شرکتها بررسی و وضعیت قرارداد کارگران نیز در زیر مجموعه شهرداری رشت صورت گیرد.

رئیس شورا با اشاره به هجمه های وارد شده به شورا در مدت اخیر، گفت: حقوقی شورا تلاش دارد به اجحاف های غیر واقعی و دروغ ها علیه شورا پاسخ حقوقی دهد و هر منتسب کننده ای باید پاسخ دهد.

علوی پیرامون مشکلات شهرداری اظهار کرد: روز انتخاب شهردار استدعا کردیم و بار دیگر می خواهیم مسئولان ارشد به کمک شورا و شهرداری بیایند. مدیریت شهری وظیفه انجام حجم کوچکی از مشکلات شهر را دارد اما حجم درخواست ها به سمت شورا و شهرداری بسیار زیاد است.

رئیس شورا تاکید کرد: شورای پنجم یک سال را به خدمت رسانی سپری کرد و با کوچکترین اختلاف نظر در انتخاب شهردار، صدای اعتراض همه بلند شد.

علوی افزود: برای پیگیری پروژه های عمرانی مهم مثل تصفیه خانه ، تالاب عینک، رینگ حریم کانال ژ۵ و … نیازمند کمک همه مسئولان هستیم و این پروژه های حیاتی می باید همچنان مورد توجه مسئولان قرار گرفته و به کمک مدیریت شهری بیایند.

وی ادامه داد: برنامه راهبردی ۵ ساله شورا آماده شده و از دیگر اعضای شورا انتظار می رود نظرات خودت را زودتر اعلام نمایند. این برنامه بین دستگاهی است و انتظار داریم استانداری اختیاراتی به شورا شهر برای اجرا دهد و امیدواریم این برنامه ها ثمره خیری برای شهر داشته باشد.

علوی افزود: برنامه های میز خدمت، نوآوری در شورای پنجم بود و سپس به دیگر دستگاه ها نیز ابلاغ شد تا این کار را ادامه دهند.

رییس شورا ابراز کرد: لیست مساجد و محل تجمعات مردمی آماده شده است. پیشنهاد می شود با آماده سازی مجموعه شورا، هفتگی ۵ منطقه شهرداری در هر محله ،دو عضو شورا از مناطق بازدید نموده و از نزدیک در کنار دیگر دستگاه های اجرایی، حداقل مشکلات مردم را برطرف نمایند.