مهیار رستگار با بیان اینکه تمام محورهای ارتباطی گیلان باز است و تردد در آنها جریان دارد، اظهار کرد: اکنون محدودیت ترافیکی نداریم و رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

ندای گیلان:مهیار رستگار با بیان اینکه تمام محورهای ارتباطی گیلان باز است و تردد در آنها جریان دارد، اظهار کرد: اکنون محدودیت ترافیکی نداریم و رانندگان با رعایت سرعت مطمئنه رانندگی کنند.

وی با تاکید بر ضرورت پرهیز از عجله و شتاب در امر رانندگی، تصریح کرد: سرعت و سبقت غیرمجاز دو عامل مهم وقوع تصادفات رانندگی است.

فرمانده پلیس راه گیلان درباره استفاده افراد از موتورسیکلت و عدم رعایت ایمنی در این زمینه، افزود: با گرم شدن فصول سال استفاده از موتورسیکلت برای تردد در محورها و جاده‌های استان افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت‌سواران باید از کلاه ایمنی استفاده کنند، گفت: خانواده‌ها نسبت به استفاده از کلاه ایمنی توسط فرزندان، برادر و یا همسران خود بی‌توجه هستند.

رستگار ادامه داد: روز گذشته دو سرنشین موتورسیکلت که خانم بودند بر اثر سهل‌انگاری در عدم استفاده از کلاه ایمنی هنگام وقوع تصادف جان باختند.

وی با اشاره به اینکه خانم‌ها در تمام موارد مراقبت بیشتری دارند، خاطرنشان کرد: جای تاسف است که نسبت به استفاده از کلاه ایمنی همسر و برادران خود را ملزم نمی‌کنند و خودشان نیز بی‌احتیاط می‌شوند.

فرمانده پلیس راه گیلان تصریح کرد: خانواده‌ها باید اجبار کنند علاوه بر راکب موتور، ترک‌نشین موتورسیکلت نیز کلاه ایمنی داشته باشد.

وی با تصریح بر اینکه مرگ سرنشین‌های موتورسیکلت بر مرگ راکبان موتور اضافه شده است، یادآور شد: راکب و سرنشین موتورسیکلت باید در هنگام استفاده از این وسیله نقلیه حتما کلاه ایمنی داشته باشند تا سر و گردن از ضربات احتمالی در هنگام وقوع تصادف مصون بماند.