صدراعظم آلمان گفت بر خلاف دونالد ترامپ، آزادی رسانه‌ها را پذیرفته است.

به گزارش ندای گیلان به نقل از بلومبرگ،بر خلاف دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به رسانه‌ها ادای احترام کرد.

این در حالی است که ترامپ در آخرین پیام توییتری خود رسانه‌ها را به عنوان دشمن مردم آمریکا معرفی کرده است.

مرکل در یک کنفرانس بین‌المللی امنیتی در مونیخ در مقابل مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا  گفت: من طرفدار مطبوعات مستقل و آزاد هستم و احترام ویژه‌ای برای روزنامه‌نگاران قائلم. وی افزود: ما همواره در آلمان رفتار مناسبی داشته‌ایم به همین دلیل، به یکدیگر احترام می‌گذاریم.

اظهارات مرکل در حالی است که در هفته گذشته، واشنگتن وضع آشفته‌ای داشته است. ترامپ از یک کنفرانس مطبوعاتی 77 دقیقه‌ای برای تمسخر رسانه‌های آمریکا و حمله به آن‌ها استفاده کرد.

روز جمعه، ترامپ در یک پیام توییتری، از شبکه‌های خبری نیویورک تایمز، ان‌بی‌سی، ای‌بی‌سی، سی‌بی‌اس و سی‌ان‌ان نام برد و گفت این‌ها دشمنان من نیستند، بلکه “دشمنان مردم آمریکا هستند.

مرکل اظهارات خود را در پاسخ به پرسش یک روزنامه‌نگار آلمانی از نظر وی درباره کیفیت گزارش‌های روزنامه‌های آمریکایی بیان کرد. مرکل در پاسخ خود گفت به آزادی مطبوعات در آلمان متعهد است.

وی گفت: اگر اختلاف نظری وجود داشته باشد، ما آن را به بحث می‌گذاریم. ولی ما آزادی مطبوعات را به عنوان یک پایه مهم برای دموکراسی پذیرفته‌ایم.