مردم گیلان بر این باورند که با اعتماد به دولت می‌توان بر مشکلات و موانع توسعه غلبه کرد و به جایگاه واقعی خود آنگونه که شایسته، یک استان برتر است، رسید.

ندای گیلان:استاندار گیلان در جمع باشکوه مردم گیلان در ورزشگاه شهید عضدی رشت با خوش آمدگویی به رئیس‌جمهور گفت: مردم گیلان بر این باورند که با اعتماد به دولت می‌توان بر مشکلات و موانع توسعه غلبه کرد و به جایگاه واقعی خود آنگونه که شایسته، یک استان برتر است، رسید.

دکتر محمدعلی نجفی استاندار گیلان با خوش آمدگویی به رئیس‌جمهور گفت: سپاس خدای بزرگ را که توفیق داد تا از جانب مردم فهیم گیلان مقدم رئیس‌جمهور محبوب جناب آقای دکتر روحانی و هیئت همراه را به استان سرسبز گیلان سرزمین فرهنگ و ادب، زادگاه عالمان و مجاهدان و 8000 شهید پیرو راه امام عزیز خوش آمد عرض نمایم.

وی افزود: مردم شریف گیلان که در انتخابات سال 92 جزء استانهایی بودند که بیش‌ترین استقبال را به شعارها و برنامه‌های جنابعالی نشان دادند بی‌صبرانه مشتاق تشریف فرمایی رئیس‌جمهور محبوب خود بوده‌ و مقدم پرخیر و برکت شما را در ابتدای سال جدید که با موفقیت جهانی ایران در مذاکرات هسته‌ای همزمان شده و نویدبخش آینده روشن برای ایران و گیلان است به فال نیک گرفته،  با خوشحالی مضاعف به استقبال آمدند.

دکتر نجفی همچنین به موفقیت‌های دولت تدبیر و امید در استان اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته با عنایت پروردگار و در اجرای تدابیر و سیاست‌های جنابعالی و دولت تدبیر و امید، شاهد افزایش امید و تلاش در کنار کاهش 205 درصدی نرخ بیکاری در گیلان بودیم. براساس نظرسنجی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در 6 فصل متوالی گیلان در فضای کسب و کار رتبه برتر را هم داشته است.

استاندار گیلان ادامه داد: همچنین در سال 93 نسبت به سال 91 میزان تخصیص اعتبارات عمرانی استان سه برابر افزایش داشته است که نشان دهنده عزم جدی دولت در جبران عقب ماندگی‌ها در حوزة عمرانی و تکمیل پروژه‌های زیرساختی این استان است.

وی با اشاره به شناخت رئیس‌جمهوری از استان گیلان افزود: این استان دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های زیادی در زمینه کشاورزی، ارتباطات، گردشگری، صنعت و تجارت به ویژه نیروی انسانی تحصیل کرده است که ما می‌توانیم با بهره گرفتن از همه این توانمندی‌ها و ظرفیت‌ها، در مسیر اهداف و برنامه‌های دولت تدبیر و امید گام‌های مؤثری برداریم و باتوجه به تأکید حضرتعالی در سال جاری بر رونق اقتصادی و پیشرفت شاهد گشوده شدن پنجره‌های روشن توسعه و افزایش اشتغال با تکیه بر اقتصاد مقاومتی در استان باشیم.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت: مردم گیلان بر این باورند که با اعتماد به دولت می‌توان بر مشکلات و موانع توسعه غلبه کرد و به جایگاه واقعی خود آنگونه که شایسته، یک استان برتر است، رسید.

دکتر نجفی در پایان آمادگی کامل خود، مدیران استان و مردم گیلان را در سال همدلی و همزبانی، دولت و ملت در اجرای منویات مقام معظم رهبری و سیاستهای دولت تدبیر و امید اعلام کرد.