پورحسین گفت: از کلیه علاقمندان حیات وحش و محیط زیست در خواست داریم در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی آسیب‌دیده در سریعترین زمان ممکن به پاسگاه‌های محیط زیست اطلاع دهند.

به گزارش ندا گیلان،رحمان پورحسین، سرپرست پارک ملی بوجاق کیاشهر، گفت: بوتیمار از پرندگان کنار آبزی و تالابی محسوب می‌شود، که اغلب با کمین کردن در کنار مناطق تالابی از ماهی، قورباغه، مار و سایر آبزیان کوچک تعذیه می‌کند.

این پرنده منقار تیزی دارد که در مواجهه با خطر از آن به عنوان سلاحی کارآمد استفاده می‌کند، لذا در نزدیک شدن به آن باید بسیار احتیاط کرد.

وی افزود: امروز یکی از دوستداران حیات‌وحش و محیط زیست طی تماسی به یگان حفاظت محیط زیست پارک ملی بوجاق اطلاع داد، پرنده‌ای را که در بافت مسکونی سرگردان بوده و قادر به پرواز هم نیست در اختیار دارد، بر همین اساس مامورین یگان با مراجعه به محل گزارش، ضمن تحویل گرفتن پرنده، پس از تیمار و اطمینان از سلامت آن، در پارک ملی بوجاق رهاسازی کردند.

پورحسین ادامه داد: از کلیه علاقمندان حیات وحش و محیط زیست در خواست داریم در صورت مشاهده هرگونه حیوان وحشی آسیب‌دیده در سریعترین زمان ممکن به پاسگاه‌های محیط زیست اطلاع دهند.

وی خاطرنشان‌کرد: در خصوص وحوش بزرگ مثل شغال ، گراز و … ضمن در نظر گرفتن نکات ایمنی از هرگونه تحریک حیوان یا نزدیک شدن به آن جدا بپرهیزند، چرا که حیوانات وحشی در هنگام استرس یا مصدومیت بسیار خطرناک و رفتارشان قابل پیش‌بینی نیست و امکان آسیب رساندن به انسان در این شرایط زیاد است.