استاندار گیلان مردم شهر رشت را شایسته دریافت بهترین خدمات عنوان کرد و با تأکید بر ضرورت هماهنگی دستگاه‌ها برای تسهیل امور شهروندان گفت: چاره‌اندیشی برای ساماندهی زباله و رفع ترافیک، خواسته بحق رشتوندان است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، اسدالله عباسی در دیدار رئیس و شماری از اعضای شورای اسلامی کلانشهر رشت، با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سردار سلیمانی و نیز دوازدهم دی ماه روز رشت اظهار داشت: اگر بخواهم راجع به این کلانشهر، شورای مشورتی داشته باشم؛ نمایندگان مردم در شورا، بهترین افراد هستند.

وی با اشاره به دیدار استانداران و نمایندگان استان های شمالی در مجلس شورای اسلامی با رئیس جمهوری،  ساماندهی رودخانه های زرجوب و گوهررود و معضل زباله سراوان را از موضوعاتی عنوان کرد که در این دیدار، بیان داشته است.

وی ادامه داد: آیت الله دکتر رئیسی نیز تأکید داشتند که برای مسئله پسماند، باید راه حل اساسی اندیشیده شود.

استاندار گیلان سوء مدیریت و ضعف سیستمی اداره استان در گذشته را یادآور شد و گفت: نگاه من به کلانشهر رشت، وسیع و عمیق است و تأکید دارم که باید با برنامه،  کارها سامان یابد.

وی ساماندهی ترافیک شهر رشت را بعد از معضل پسماند، خواسته بحق شهروندان از نمایندگان خود در شورا و دیگر مسئولان ذکر و بر اهتمام همگان برای رسیدگی به این خواسته مردم تأکید کرد.

دکتر عباسی افزایش ضریب رشد و توسعه را موضوعی مهم خواند و ادامه داد: بایستی حرکت به سمت اهداف را به‌تدریج شتاب ببخشیم.

وی هماهنگی دستگاه ها برای تسهیل امور شهروندان را مورد تأکید قرار داد و افزود: رشت، باید در سطح استان الگوی شایسته شهرسازی بوده و بلندمرتبه سازی در این کلانشهر، متناسب با الگوهای اندیشیده شده باشد.

محله محوری، اثرگذاری فعالیت های فرهنگی، ساماندهی بافت های فرسوده شهری در قالب طرح بازآفرینی و ارائه تسهیلات و ساماندهی بازارچه های محلی از دیگر موارد مورد تأکید استاندار گیلان بود.

دکتر عباسی تصریح کرد: برای رفع مشکلات مذکور، علاوه بر پشتیبانی های استانی، از ظرفیت های ملی نیز استفاده می شود.

ساماندهی بافت‌های فرسوده و ساخت و ساز در اراضی نسقی، ترافیک شهری، مدیریت پسماند و موضوعات فرهنگی، از جمله مواردی بود که در ابتدای این دیدار توسط اعضای شورای اسلامی رشت بیان شد.