مظفری با بیان اینکه صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های معتبر هشدارهای عمومی را بصورت مکرر به مردم اعلام کنند، یادآور شد: شهروندان کلیه هشدارها را از منابع موثق و رسمی دریافت کنند

به گزارش خبرنگار ندای گیلان از آستارا،محمدمهدی مظفری  در گفت و گو ییی اظهار کرد: در پی صدور اطلاعیه سازمان هواشناسی در خصوص نفوذ توده هوای سرد به کشور و آغاز بارش به صورت برف در مناطق جلگه ای و کوهستانی بندر مرزی آستارا، دومین جلسه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان در یک هفته اخیر با هدف مدیریت این رویداد طبیعی برگزار شد.

وی با اشاره به اینکه اهمیت موضوع سبب شد تا این جلسه با حضور مسئولان ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی و مسئولان نظامی و انتظامی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردد، افزود: مشارکت مردمی در عبور از بارش برف پیش رو بسیار موثر است.

وی با اشاره به اینکه اعضای شورای مدیریت بحران شهرستان برای مقابله با هرگونه حادثه احتمالی در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: مرخصی همه مدیران شهرستان لغو شده است و ادارات و کلیه نیروها برای مدیریت بحران احتمالی در آماده باش کامل قرار دارند.

مظفری با بیان اینکه صدا و سیما، خبرگزاری ها و رسانه های معتبر هشدارهای عمومی را بصورت مکرر به مردم اعلام کنند، یادآور شد: شهروندان کلیه هشدارها را از منابع موثق و رسمی دریافت کنند و از پرداختن به حواشی و انتشار شایعات به شدت بپرهیزند.

وی از هماهنگی لازم با شهرداری های آستارا و لوندویل، راهداری، هلال احمر، بخشداری های مرکزی و لوندویل، اورژانس، شبکه بهداشت و درمان، نیروهای نظامی و انتظامی، برق، گاز، آب، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر ادارات و نهادهای دولتی و غیردولتی شهرستان سخن گفت و خاطر نشان کرد: استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و پیمانکاران مختلف شهرستان برای عبور از این پدیده طبیعی ضروری است.

سرپرست فرمانداری آستارا پرهیز از سفرهای غیرضروری و پارک نمودن خودروها در زیر درختان و تیرهای چراغ برق و مدیریت سیستم گرمایشی منازل و سوخت خودروها را از اولویت های همکاری مردم در مدیریت بحران برشمرد و تصریح کرد: مردم فهیم آستارا ضمن رعایت هشدارهایی را که از سوی مراجع رسمی اعلام می گردد نسبت به تهیه اقلام مورد نیاز مانند نان، آب معدنی و مایحتاج ضروری نموده و همچنین روستائیان گرامی و به خصوص دامداران برای دام های خود سرپناه مناسب و خوراک مهیا نمایند.

محمدمهدی مظفری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه، بررسی هشدارهای سازمان هواشناسی مبین ورود تدریجی این توده هوا از اواخر روز چهارشنبه و در طول روز پنج شنبه با بارش پراکنده برف و باران در سطح شهرستان می باشد، توضیح داد: از عصر پنج شنبه تا لحظات پایانی همان روز شاهد کاهش تدریجی دما و آغاز وزش باد شدید به همراه بارش برف خواهیم بود.

وی ضمن تأکید بر اینکه این بارش در شهرستان آستارا تا اواخر روز جمعه با شدت و ضعف ادامه دارد، اضافه کرد: روز شنبه هوایی صاف و یخبندان شدید به جهت برودت هوا را شاهد خواهیم بود.

وی در بخش پایانی سخنان خود از وظیفه ذاتی ستاد مدیریت بحران شهرستان در راستای آمادگی، برنامه‌ریزی و مقابله با مشکلات ناشی از وقوع بلایای طبیعی از قبیل برف، باران، زلزله و جاری شدن سیل سخن گفت و تأکید کرد: کلیه عوامل شهرستان درصدد هستند تا اقدامات خود را در راستای خدمت‌رسانی صحیح و اصولی به شهروندان مدیریت نمایند.

isna