به گفته مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گیلان، با توجه به تقارن روز خبرنگار با عاشورای حسینی، مراسم تجلیل از اصحاب رسانه در نیمه دوم ماه محرم برگزار می‌شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت،میلاد ابراهیمی امروز در جمع خبرنگاران با تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و اشاره به فرا رسیدن ۱۷ مرداد و گرامیداشت روز خبرنگار اظهار کرد: روز خبرنگار امسال با عاشورای حسینی مصادف شده و این تقارن، فرصت مناسبی است تا ابعاد نهضت حسینی از منظر رسانه مورد توجه قرار گیرد.
وی با بیان اینکه رفتار حضرت اباعبدالله (ع) روایت رسانه‌ای به عظمت تاریخ است، گفت: واقعه عاشورا و روشنگری حضرت زینب (س) یکی از تاثیرگزارترین جنبش رسانه‌ای جهان اسلام محسوب می‌شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات و رسانه‌های استان گیلان، خبرنگاری را شغل حساس و حرکت در میدان پر از مین و خطر توصیف کرد و افزود: خبرنگاران، خطرات را به جان می‌خرند تا نقش خود را در شفافیت، فسادستیزی، پاسخگویی، اطلاع رسانی و آگاهی بخشی جوامع به طور شایسته ایفا کنند.
ابراهیمی، فعالیت بیش از ۴۰۰ رسانه در استان گیلان را نشان دهنده تاثیرگزاری رسانه در این استان دانست و بیان کرد: اصحاب رسانه در استان گیلان نقش مهمی در حل بسیاری از بحران‌ها داشته و در ایام کرونا هم وظیفه ذاتی خود را به بهترین نحو انجام داده و باعث افزایش امید در جامعه شدند.
وی با بیان اینکه خانه مطبوعات گیلان همواره در صدد حل مشکل و دغدغه خبرنگاران در استان است، تصریح کرد: طی یک سال گذشته اقدامات مناسبی در خصوص ساماندهی و بحث آموزش در بین اصحاب رسانه صورت گرفته است.
مدیرعامل خانه مطبوعات گیلان از برگزاری مراسم تجلیل از اصحاب رسانه در نیمه دوم ماه محرم خبر داد و افزود: به پاس قدردانی از تلاش‌های شبانه روزی این قشر فرهیخته، مراسمی درشان نام خبرنگار برای اصحاب رسانه استان با همکاری استانداری و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان برگزار می‌شود.
ابراهیمی با بیان اینکه خانه مطبوعات همواره خود را حامی اصحاب رسانه در استان گیلان می‌داند، گفت: در این خصوص جلسات متعددی با استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای ذیربط برگزار شده است.