مدیرعامل آب منطقه ای گیلان گفت: روانآب های سطحی ناشی از بارش های جوی اخیر از طریق شبکه های آبیاری و زهکشهای انتهایی در آستانه اشرفیه مدیریت شد.

به گزارش ندای گیلان از آستانه اشرفیه، وحید خرّمی رییس هیات مدیره و مدیرعامل آب منطقه ای گیلان در کمیته مدیریت بحران شرکت سهامی آب منطقه ای گیلان با اعلام این این خبر گفت : روانآب های سطحی ناشی از بارش های جوی اخیر از طریق شبکه های آبیاری و زهکشهای انتهایی در آستانه اشرفیه مدیریت شد.

وی افزود : بیشترین بارش طی ۴۸ ساعت گذشته در ایستگاه تبخیر سنجی شرکت آب منطقه ای گیلان با ۱۳۵ میلی متر با متوسط بارش بلند مدت ۱۰ درصد و ایستگاه آستانه اشرفیه با ۱۱۷ میلی متر با متوسط بارش بلند مدت ۹ درصد بوده است.

میانگین بارش ۴۵ میلی متری در استان گیلان/شهروندان از استقرار در حاشیه رودخانه ها خودداری فرمایند

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان با اشاره به این نکته که میانگین بارش در استان حدود ۴۵ میلی متر بوده است ، افزود : در ارتفاعات بالای ۹۰۰ متری ، شاهد برف در استان بوده ایم و هم اکنون بارش در اغلب نقاط استان کاهش پیدا کرده است و در برخی نقاط قطع شده است اما با توجه به تداوم فصل بارندگی ها و احتمال طغیان رودخانه ها و وقوع سیلابها و احتمال افزایش دبی رودخانه های استان ، جهت پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی اشخاص حقیقی و حقوقی از هرگونه ورود به بستر و حریم رودخانه ها و کانال های آبیاری علی الخصوص در روزهای پر بارش  اکیدا خودداری نمایند.