استاندار گیلان با یادآوری در پیش بودن انتخابات، گفت: برگزاری انتخابات با سلامت و امنیت کامل، زمینه ساز افزایش اعتماد است و باید برای حضور گسترده مردم در این مشارکت بزرگ، بسترسازی های لازم صورت گیرد.
به گزارش ندای گیلان،ارسلان زارع در نشست با فرمانداران، تکریم ارباب رجوع، خدمت رسانی به مردم و صیانت از حقوق شهروندی را مورد تأکید قرار داد و گفت: باید بسترسازی‌های لازم برای افزایش اعتماد و سرمایه اجتماعی صورت گرفته و خدمتگزاری به مردم به عنوان یک اصل مورد توجه باشد و لحظه ای ، از گره گشایی امور مردم غفلت نشود.
وی ارتباط با بدنه فعال اجتماعی را موضوعی مهم خواند و افزود:ملاقات های چهره به چهره ، دیدار با احزاب و گروه های سیاسی و افراد ذی نفوذ، شوراهای اسلامی و همچنین سازمان های مردم نهاد به طور منظم انجام شود.
استاندار گیلان ادامه داد: همچنان بر تقویت گفتمان وحدت، همدلی، انسجام و وفاق تأکید دارم و باید تقویت امنیت و آرامش اجتماعی در جامعه  پیوسته مورد توجه باشد.
وی اظهار داشت: باید برای امیدبخشی در راستای نشاط سیاسی و بهره گیری از ظرفیت گروه های مرجع، معتمدین و چهره های سیاسی در راستای امیدافزایی و اقناع سازی افکار عمومی برنامه ریزی صورت گیرد.
وی با یادآوری در پیش بودن مهمترین رویداد سیاسی و اجتماعی که سال آینده انجام می شود، گفت: برگزاری انتخابات با سلامت و امنیت کامل، زمینه ساز افزایش اعتماد است و باید برای حضور گسترده مردم در این مشارکت بزرگ، بسترسازی های لازم صورت گیرد.
دکتر زارع در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر لزوم استفاده حداکثری بر اساس قانون برای تحقق شعار جهش تولید بیان داشت: این مهم در سایه برنامه ریزی های مناسب و هماهنگی دستگاه های ذیربط ، فعالان اقتصادی، بخش خصوصی و تعاونی ها صورت گیرد.
وی افزایش حضور میدانی فرمانداران، معاونان فرماندار و بخشداران بمنظور بازدید از پروژه‌های عمرانی، تولیدی و اقتصادی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی را نیز مورد تأکید قرار داد و گفت: اجرای طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت های کرونایی، با کیفیت مطلوب ادامه یافته و تقویت شود.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم برگزاری جلسات مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز در بازه زمانی ماهانه در فرمانداری ها با حضور دادستان ها، فرماندهان نیروی انتظامی و سایر دستگاه های مرتبط تأکید و فرمانداران را به رصد منظم ساخت و سازهای غیرمجاز در حوزه های روستایی و شهری، اجرای فوری و جدی احکام ماده ۹۹ و ۱۰۰ ملزم کرد.
وی خاطرنشان ساخت: ذخیره سازی کالاهای اساسی بویژه برای ایام عید نوروز و همچنین نظارت مستمر و رصد قیمت کالاها و خدمات بصورت روزانه انجام پذیرد ضمن آنکه باید نسبت به رصد مستمر بازار کالا بویژه کالاهای اساسی اقدام و از هرگونه افزایش غیرمتعارف قیمت ها در استان جلوگیری شود.
دکتر زارع طرح مدیریت پسماند روستایی را اقدامی اصولی برای مدیریت مسئله زباله عنوان و اضافه کرد: آموزش صحیح و تدوین برنامه های لازم جهت مدیریت پسماند، در دستور کار باشد چراکه در کنار فعالیت‌های عمرانی، نیازمند آموزش و مشارکت مردم هستیم تا اهمیت تفکیک زباله از مبدا به درستی تبیین و گام های جدی مدیریت زباله به ویژه در روستاها و تولید کمپوست برداشته شود.
وی یادآور شد: لازم است با کمک بخشداری ها، شهرداری ها و دهیاری ها نسبت به زیباسازی سیما و منظر شهری اقدامات لازم صورت پذیرد.
در این نشست هریک از فرمانداران نیز گزارشی از فعالیت های انجام شده در شهرستان ها در راستای برنامه های راهبردی توسعه ای استان بیان داشتند.