مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به نقش مهم اثر هنری برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس، گفت: مخاطب آثار هنری حوزه دفاع مقدس کودکان و نوجوانان باشند.

به گزارش ندای گیلان از رشت،حسن حبیبی در دهمین جشنواره شعر دفاع مقدس در سالن اجتماعات پژوهشکده گیلان شناسی با بیان اینکه ملت‌ها در پی یک رویداد بزرگ و اساسی عزت می‌یابند و ملت ایران نیز در دوران دفاع مقدس عزت یافت، اظهار کرد: عاملی که موجب عزت بین المللی جمهوری اسلامی است ریشه در دوران دفاع مقدس دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به اینکه عرصه هنر بهترین ابزار برای تبیین رویدادهای مهم است، بیان کرد: برای تبیین موضوعات مهم فرهنگی اجتماعی و مذهبی به ویژه در تبیین آرمان‌های انقلاب باید از ابزار هنر بهره گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برای نشر ارزش‌ها و خاطرات دوران دفاع مقدس رسالت خطیری بر عهده داریم، تصریح کرد: این مهم جز با تلاش و همکاری همه هنرمندان اساتید و نخبگان محقق نمی‌شود.

حبیبی افزود: به همان اندازه که برای تکمیل ساختمان موزه دفاع مقدس دغدغه داریم برای تولید محتوای هنری در این حوزه نیز نگران و دغدغه‌مند هستیم و از تمام فعالان حوزه فرهنگ و هنر برای این منظور استمداد می‌طلبیم.

تدوین دانشنامه دفاع مقدس گیلان

وی با بیان اینکه گام‌های بلندی برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس برداشته شده که در آینده مشخص می‌شود، بیان کرد: تدوین دانشنامه دفاع مقدس که با همکاری دانشگاه آزاد انجام گرفته از جمله این اقدامات ارزشمند است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان با اشاره به درخشش هنرمندان گیلانی در جشنواره‌های مختلف، گفت: مخاطب ما در تولید آثار هنری مربوط به حوزه دفاع مقدس باید کودکان و نوجوانان باشند.

وی با بیان اینکه اثر هنری نقش مهمی برای اشاعه فرهنگ دفاع مقدس دارد، افزود: دوران دفاع مقدس سرشار از دستاوردهای فرهنگی و هنری است و حوزه‌های مختلفی از زوایای پنهان این گنجینه را می‌توان احصاء کرد.

حبیبی عنوان کرد: در وضعیت فعلی جامعه بهترین سوژه‌های هنری از دوران دفاع مقدس استخراج می‌شود و پرفروش‌ترین فیلم‌های تولیدی نیز مربوط به این دوران است.

گفتنی است که در این مراسم از پوستر فراخوان ششمین جشنواره فانوس و کتاب «باران افقی» استاد «بهمن صالحی» رونمایی شد.