همزمان با روز بزرگداشت حافظ شیرازی و به همت کتابداران کتابخانه عمومی خاتم الانبیا(ص) رشت، محفل حافظ شناسی با حضور جمعی از اعضای این کتابخانه و اهالی شعر و ادب فارسی برگزار شد.
به گزارش ندای گیلان از رشت،در این محفل ادبی که همزمان با بزرگداشت روز حافظ و با حضور اعضای فعال کتابخانه عمومی خاتم الانبیاء(ص) رشت و جمعی از اهالی شعر و ادب و دوستداران این شاعر پرآوازه برگزار شد، در خصوص زندگی حافظ، اشعار و سبک نوشتاری وی در دیوان حافظ بحث و تبادل نظر شد.
همچنین در این نشست ویژه ضمن خوانش ابیاتی از اشعار خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی، در خصوص معانی پنهان و اعجاز گونه این اشعار توضیحاتی از سوی حافظ شناسان ارائه شد.
گفتنی است خواجه شمس‌الدین محمد بن بهاءالدّین حافظ شیرازی (حدود ۷۲۷ – ۷۹۲ هجری قمری برابر با ۷۰۶ – ۷۶۹ هجری شمسی)، شاعر بزرگ سدهٔ هشتم ایران (برابر قرن چهاردهم میلادی) و یکی از سخنوران نامی جهان است. بیشتر شعرهای حافظ غزل هستند که به‌ غزلیات حافظ شهرت دارند. گرایش حافظ به شیوهٔ سخن‌پردازی خواجوی کرمانی و شباهت شیوهٔ سخنش با او مشهور است. او از مهم‌ترین تأثیرگذاران بر شاعران پس از خود شناخته می‌شود.