نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه مجلس اجازه مذاکره را نمی‌دهد، گفت: اگر دولت با وجود فرمایشات صریح رهبری باز هم به دنبال رفع تحریم‌ها باشد قطعا اشتباه تاریخی مرتکب شده

به گزارش ندای گیلان،نماینده مردم شوشتر در مجلس بر ضرورت توجه به فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص خنثی‌سازی تحریم‌ها تاکید کرد و گفت: تلاش برای مذاکره دوباره با آمریکایی‌ها با مخالفت و ممانعت جدی مجلس روبه رو خواهد شد.

سهراب گیلانی با تاکید بر ضرورت توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تلاش برای خنثی‌سازی تحریم‌ها، گفت: فرمایشات معظم له در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی نقشه راه بوده و برای پیروزی بر تحریم‌ها باید بنا به فرمایش حضرت آقا در مسیر توجه به ظرفیت‌های داخلی باید حرکت کنیم.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش بارها دشمنی و خصومت با ایران را ثابت کرده‌اند، افزود: همه تلاش آمریکا و هم‌پیمانانش مهار ایران در توسعه و پیشرفت بوده و در طی این ۴٢ سال گذشته از انقلاب نیز این موضوع ثابت شده است.

وی با تاکید بر اینکه حضور هر دولتی در آمریکا چه دموکرات و چه جمهوری‌خواه فرقی برای ما ندارد، تصریح کرد: در طی سال‌های اخیر با روی کار آمدن ریاست جمهوری از هر دو حزب تحریم علیه ایران امضا شده و تنها تفاوت دولت‌های مختلف در این سال‌ها روش‌های آن‌ها بوده است.

گیلانی با بیان اینکه دولت باید پیرو صحبت‌های رهبری در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها حرکت کند، گفت: اگر دولت با وجود فرمایشات صریح رهبری باز هم به دنبال رفع تحریم‌ها باشد قطعا اشتباه تاریخی مرتکب شده و این بار مجلس اجازه طی کردن چنین مسیری را نخواهد داد.

وی ادامه داد: مجلس حامی موضوعی خواهد بود که مورد تایید رهبری باشد از این رو منویات مقام معظم رهبری در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی بدون شک در موضوع خنثی‌سازی تحریم‌ها پیگیری خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه خنثی‌سازی تحریم‌ها بدون هیچ‌گونه شرطی مورد تایید ما است، گفت: ما هیچ گونه شرطی را از آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها در برجام نمی‌پذیریم و آن‌ها باید به همان توافق امضا شده عمل کنند.

وی ادامه داد: زمانی می‌توان در خصوص آینده ارتباط با آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها ابراز رضایت کرد که آن‌ها به تعهدات خود عمل کرده و حسن اجرا در وعده‌ها را در عمل نشان دهند.

گیلانی با بیان اینکه دل بستن به مذاکره با آمریکایی‌ها اشتباه بزرگی است، افزود: اگر برخی مسئولان ما نیز با چنین شرایطی دوباره به دنبال مذاکره باشند، قطعاً مجلس اجازه بروز اشتباه دوباره را نخواهد داد.

وی ادامه داد: مذاکره انجام شده و اکنون باید منتظر عمل به تعهدات از سوی طرف مقابل باشیم از این رو اگر کسی در داخل به دنبال مذاکره مجدد باشد قطعا غیرقانونی بوده و مجلس پیگیر آن خواهد بود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه تجربه بیانگر بدعهدی طرف‌های مذاکره برجام است، گفت: آن‌ها با پاره کردن برجام بدترین توهین را مرتکب شدند، از این رو مذاکره دوباره خلاف عقل و مدیریت سیاسی کلان کشور است.

منبع:آنا