مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان گفت: مرحله اول طرح نظارتی ویژه نوروز96، با شناسایی متخلفین و مجازات 18میلیاردی همراه بوده است.

به گزارش ندای گیلان، رضا قشلاقی بیان کرد:  طرح نظارتی ویژه نوروز 96 که از اول اسفند ماه 95 با مشارکت و همراهی ضابطین و دستگاههای نظارتی برگزار گردیده شامل دو مرحله بوده که مرحله اول از ابتدای اسفند تا پایان سال ادامه داشت و دراین مدت؛ کلیه ادارات اداره کل تعزیرات حکومتی استان گیلان در سراسر استان بصورت کشیک، آماده خدمت رسانی به شهروندان در راستای وظایف صلاحیتی انجام وظیفه نموده اند.

وی افزود: درمرحله اول طرح تعداد 1463 واحد عرضه کالا و خدمات مورد نظارت و کنترل مشترک نمایندگان دستگاههای نظارتی از جمله صنعت، معدن و تجارت، اتاق اصناف، بهداشت محیط ، دامپزشکی، اماکن، گردشگری در معیت روسای شعب و کارشناسان تعزیرات حکومتی قرار گرفت و تعداد 976 واحد متخلف شناسایی و اعمال قانون گردیدند.

قشلاقی تصریح کرد: دراین مرحله از گشتهای مشترک، تعداد 7 واحد عرضه کالا و خدمات با تخلفات بهداشتی و صنفی با حکم شعب سیار حاضر در گشت مشترک تعطیل گردیدند .

مدیرکل تعزیرات حکومتی گیلان با اعلام شروع مرحله دوم طرح نظارتی نوروز96ازتاریخ 1/1/96وادامه داشتن آن تا 15/1/96، ادامه داد: تعزیرات
حکومتی استان علاوه بر اجرای برنامه های مشترک نظارتی که در حمایت از حقوق مصرف کنندگان انجام داده است به وظیفه ذاتی و اصلی خود که همان رسیدگی به پرونده های تخلفاتی متخلفین اقتصادیست نیز اهتمام ویژه داشته و توانسته است تعداد2337 پرونده از تعداد 2348 پرونده وارده به سیستم دادرسی خود را رسیدگی و منجر به صدور آراء قانونی نماید و متخلفین دراین مدت، بپرداخت مبلغ 18 میلیارد
و 794 میلیون و 966 هزار و 436 ریال جزای نقدی در حق دولت محکوم گردیدند.