نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان با بیان اینکه پرهیز از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر سبب می‌شود که بتوانیم تا حدودی روند گسترش این ویروس را کنترل کنیم، گفت: این موضوع بارهای در روزهای و هفته‌های گذشته تأکید شده اما متأسفانه برخی آن را جدی نگرفته اند.

به گزارش ندای گیلان،مهدی شادنوش  در جمع خبرنگاران با تأکید بر اینکه شهروندان گیلانی باید توصیه‌های مسئولان حوزه بهداشت و درمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا را جدی بگیرند، افزود: یکی از مهم‌ترین اقدامات در زمینه قطع گسترش این ویروس این بوده که مردم در منازل خود بمانند.

وی با بیان اینکه پرهیز از ترددهای غیر ضرور در سطح شهر سبب می‌شود که بتوانیم تا حدودی روند گسترش این ویروس را کنترل کنیم، گفت: این موضوع بارهای در روزهای و هفته‌های گذشته تأکید شده اما متأسفانه برخی آن را جدی نگرفته اند.

نماینده تام الاختیار وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا در گیلان ضمن درخواست از مردم برای عدم تردد غیر ضرور و سفر به این استان، افزود: پیشگیری بهتر از درمان است.

وی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه کنترل ویروس کرونا در استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: با تمهیدات پیش بینی شده مراکزی مخصوص این ویروس در نظر گرفته است.

شادنوش همچنین از راه اندازی آزمایشگاه تشخصی ویروس کرونا در استان گیلان خبر داد و افزود: از روز گذشته نمونه‌های آزمایشگاهی خود را به تهران ارسال نکرده ایم.

وی با اشاره به ورود تجهیزات مورد نیاز برای کنترل این ویروس به استان گیلان، گفت: امیدواریم به تکیه قدرت الهی در روزهای آینده نگرانی‌ها در زمینه شیوع بیشتر این ویروس کاهش یابد.