فرماندار ماسال با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در حوزه سلامت شهرستان، گفت: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در ماسال موجب شده تا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با نگرانی همراه باشد.

به گزارش ندای گیلان،وحید پورحضرت فرماندار ماسال در جلسه ستاد مقابله با کرونای این شهرستان با تقدیر از کادر سلامت استان و شهرستان در طی دو ماه اخیر، اظهار کرد: ماسال در اجرای طرح ملی غربالگری، حدود ۱۰۰ درصد جامعه هدف را پوشش داد که این اقدام قابل تحسین است.

وی به تشکیل مستمر نشست های ستاد مقابله با کرونا در شهرستان اشاره کرد و افزود: مردم، اصناف و‌ مسوولین در اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا از جمله اجرای طرح های ملی، همکاری بسیار خوبی را داشته‌اند.

فرماندار ماسال در خصوص اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند از ۲۳ فروردین تاکنون گفت: اصناف و صنایع ماسال در اجرای این طرح هدفمند و هوشمندانه نیز همکاری خوبی داشته و‌ کاهش شمار مبتلایان و جان‌باختگان گواه این ادعا است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در حوزه سلامت ماسال تاکید کرد: کمبود نیروی انسانی و تجهیزات سرمایه ای در ماسال موجب شده تا ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم با نگرانی همراه باشد.

فرماندار ماسال با تقدیر از مساعدت های مالی و‌ تجهیزاتی اخیر دانشگاه علوم پزشکی به حوزه بهداشت و درمان ماسال تصریح کرد: کمک های خوبی در پرداخت معوقات کادر درمان انجام شده و بیان دغدغه های ما به دلیل جبران کمبودهایی هست که یقینا قابل رفع هست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید هادی موسوی-امام جمعه شهرستان ماسال نیز در این نشست با تبریک هفته سلامت و ماه مبارک رمضان اظهار کرد: با دعا و‌ توکل بر خدا در ماه مبارک به زودی جوامع بشری از جمله ایران اسلامی از شر این ویروس رها می‌شوند.

وی به شمار بالای تلفات انسانی در پی شیوع کرونا در جهان، اشاره کرد و افزود: طرح های قبل از شیوع کرونا نظیر طرح تحول سلامت موجب شد تا ما آمادگی بیشتری در مواجهه با این ویروس  که دنیا در مقابله با آن عاجر ماند، داشته باشیم.

امام جمعه ماسال با اشاره به اذعان جوامع بین المللی مبنی بر عملکرد مثبت ایران در مقابله با کرونا ویروس، بادآور شد: در حوزه درمان توانسته‌ایم پیشرفت های خوبی داشته باشیم و این مهم توانست ایران را در مرتبه چهارم جهانی قرار دهد.

این مقام مسوول  افزود: در روزهای نخست شیوع کرونا ویروس در ایران، تمامی بار مسوولیت بر دوش وزارت بهداشت بود که موجب شد مدیریت بیماری کووید ۱۹  به سختی صورت گیرد.

وی در ادامه با تاکید بر توزیع عادلانه منابع اختصاص یافته در حوزه بهداشت و درمان گفت: بودجه ای که از صندوق ذخیره ارزی با اذن رهبری برداشته شده باید در حوزه تجهیز بهداشت و درمان هزینه شود.

حجت الاسلام موسوی  در نظر گرفتن طرح های تشویقی برای افزایش انگیزه کادر سلامت را ضروری خواند و خاطر نشان کرد: باید با در نظر گرفتن امورات رفاهی برای کادر سلامت و‌ تجهیز مراکز درمانی انگیزه خدمت به مردم را در بین کادر سلامت و سربازان خط مقدم حوزه بهداشت و درمان را افزایش داد.