حمله بی‌رحمانه به گله بز و گوسفند از یک زوج دامدار پیر در ییلاقات شهرستان شفت(استان گیلان)، تلفاتی سنگینی بر جای گذاشت.

به گزارش ندای گیلان از شفت؛روزهای سرد و سخت پایانی پاییز بود که عین‌الله، چوپان پیر و همسرش با ضایعه‌ای دردناک، خشن و خسارت باری در ییلاقات بخش احمدسرگوراب شفت به نام اسلار مواجه و در شوکی عمیقاً دردناک و جبران‌ناپذیری فرورفتند.

گویا پلنگ‌های وحشی و گرسنه ارتفاعات شفت ازآنجاکه غذایی برای حیات به دست نیاورده بودند، ماحصل این زوج سالخورده دامدار را روزی حاضر و آمده یافتند و حسابی دلی از غذا درآوردند.

عین‌الله شوقی، دامدار شفتی که لرزش اندوه در گلویش فریاد می‌کشد و اشک چشمان همسر پیرش، چشمه ییلاق را سیراب کرده، حدوداً ۲۰ روز نتوانسته‌اند خبر تلف شدن دارایی‌شان را به اطلاع همدردان و مسئولان محلی برسانند تا اینکه چند روز پیش برای تهیه مایحتاج خود به پایین‌دست رجوع و برای هم‌محلی‌های خود، اصل ماجرای اندهبار خشم دریده شدن دارایی‌هایشان توسط وحوش ییلاق را تعریف و استمداد کمک می‌کنند.

دامدار پیر قصه ما به هم‌محلی‌های خود در ویسرود، گفته است: حیوانات وحشی که احتمالاً گرگ یا پلنگ بوده‌اند، ۸۶ رأس بز و گوسفندش را دریده و لاشه‌ها و استخوان‌های آن‌ها را رها کرده‌اند.

پس از حدوداً ۲۰ روز از وقوع حادثه تلخ دامدار ییلاق‌نشین شفتی، کارشناسان جهاد کشاورزی شفت به همراه کارشناسان محیط‌زیست به منطقه محل حادثه اعزام و جهت تهیه گزارش از عمق خسارت‌ها به پایین‌دست، مراجعه می‌کنند.

هرچند که محمدرضا یوسف نژاد مدیر جهاد کشاورزی شفت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اذعان شوقی- دامدار خسارت‌دیده در ییلاق- می‌گوید: بلافاصله از اطلاع این حادثه دردناک برای دامدار ییلاقی، کارشناسان جهاد کشاورزی به محل حادثه اعزام و در پایش میدانی با لاشه ۲۵ بز و گوسفند آبستن مواجه می‌شوند.

موضوعی که اداره حفاظت از محیط زیست شفت نیز آن را تأیید کرده اما شاید قسمت تلخ‌تر ماجرا اینجا باشد که دام‌های این دامدار بیمه هم نبودند.

هرچند که البته باتوجه به اینکه دریده شدن دام‌های این دامدار پیر شفتی توسط پلنگ و خارج از محدوده محیط‌زیستی سیاهمزگی شفت بوده رئیس اداره حفاظت از محیط زیست شفت اعلام کرده پس از بررسی دقیق و نظریه کارشناسی پرداخت خسارت‌های برجای‌مانده ناشی از حمله پلنگ به دام‌های دامدار شفتی پرداخت می‌شود.

از حق نگذریم در صورت تحقق وعده رئیس اداره محیط زیست شفت، نگاه مسؤولانه و حمایتی به تولید و رشد اقتصادی در سال مزین به نام «مهار تورم و رشد تولید» قابل‌تحسین بوده و باید زنجیره تولید توسط ارکان حاکمیت متداوماًموردتوجه و حمایت قرار گیرد./فارس