رئیس هلال احمر لنگرود با اشاره به راه اندازی ۴ کاروان سلامت در این شهرستان، گفت: لنگرود ۲۶ خانه هلال دارد.

به گزارش ندای گیلان از لنگرود، عامر محبی در نشست خبری با اصحاب رسانه و خبرنگاران اظهار کرد: خبرنگاران بازوان پرتوان جمعیت هلال احمر در سرعت بخشی به انجام امورات هستند.

وی با بیان اینکه وظیفه جمعیت هلال احمر دو مقوله امداد و نجات و بحث آموزش است، افزود: ِبدنه اصلی هلال احمر مردم هستند و شما خبرنگاران در آگاهی بخشی به مردم و سوق دادن جوانان به سمت آموزش‌های هلال احمر نقش مؤثر دارید.

رئیس هلال احمر لنگرود با بیان اینکه آموزش محور محرکه همه بخش‌ها است، گفت: در بحث آموزش کلاس‌های مختلف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در قالب ۴ کارگاه برگزار شده است.

محبی از برپایی ۸۰ عملیات امداد و نجات در لنگرود خبر داد و بیان کرد: برپایی اردوهای آموزشی امداد و نجات در راستای تقویت آمادگی نجات‌گران صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه قالب جمعیت هلال احمر بالای ۳۵ سال هستند، افزود: داوطلبان در ۴ گروه مهارت، مشارکت، حمایت و هدایت فعالیت می‌کنند و از ظرفیت آنان در این زمینه‌ها بهره گرفته می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر لنگرود از راه اندازی ۴ کاروان سلامت در این شهرستان خبر داد، گفت: این کاروان‌ها در ۴ منطقه کلکچال، کفش کن محله، خراط محله، کیانیان و داداقانسرا برگزار شد.

محبی با بیان اینکه لنگرود ۲۶ خانه هلال دارد، اضافه کرد: با راه اندازی خانه هلال احمر در خراط محله، کفش کن محله، شهرداری اطاقور و چالکیاسر، تعداد خانه‌های هلال در لنگرود به ۲۶ مورد رسید.

وی از پرداخت یک میلیارد ریال کمک هزینه درمانی در سال گذشته خبر داد و افزود: یادواره شهدای امدادگر گیلان برای اولین بار در شهرستان لنگرود برگزار شد.