فرماندار رشت با اشاره به اینکه یکی از مولفه های اثرگذار در تحقق اهداف توسعه ای، شناسایی و استفاده درست از ظرفیت ها و توانمندی ها است، اظهار داشت: داشته های فرهنگی و گردشگری رشت، نقطه آغاز مطمئنی برای رسیدن به قله‌های توسعه و موفقیت است.

به گزارش ندای گیلان از رشت، حمیدرضا امام پناهی در مراسم معارفه سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان، تاکید کرد: باید با برندسازی شاخص های گردشگری و هویتی، توسعه زیرساخت های اقامتی، استفاده از دانش و تحقیقات روز و همچنین بکارگیری تجربیات گذشته؛ زمینه  شکل دادن به محیط، با هدف رونق کسب و کار و توسعه رشت در حوزه گردشگری را فراهم آوریم.

وی با بیان این مطلب که تاکنون آنطور که باید در معرفی شایسته رشت متناسب با قدمت و فرهنگ غنی این شهرستان عمل نشده است، گفت: مدیریت جدید اداره میراث‌فرهنگی به عنوان متولی اصلی و تخصصی در این زمینه، باید نقش پررنگی در شناساندن فرهنگ و تاریخ رشت داشته باشد.

امام پناهی افزود: بافت تاریخی دیدنی، صنایع دستی متنوع، فرهنگ مهمان‌نواز، غذاهای محلی، گردشگری دریا محور، سوغات و آداب و رسوم منطقه؛ زمینه مناسبی را برای توسعه گردشگری فراهم آورده که باید به بهترین شیوه به کار گرفته شود.

فرماندار رشت با اشاره به نگاه خاص دولت سیزدهم در ارتقاء جایگاه تشکیلاتی زنان در ادارات و استفاده از قابلیت های مدیریتی و ابتکارات آنان در دستگاه های اجرایی، اظهار داشت: به لطف خداوند اداره میراث فرهنگی رشت، چهارمین دستگاه شهرستان است که با قرار گیری بانوان در راس آن، شاهد تحولات چشمگیر در خدمات و دستاوردهایش خواهیم بود.

امام پناهی با اشاره به لزوم آشناسازی دانش‌آموزان و دانشجویان با ظرفیت های بی نظیر رشت؛ تشکیل اردوی های تفریحی و بازدید از نقاط تاریخی، در کنار برپایی نمایشگاه‌ها و جشنواره‌ها را گامی موثر در حفظ و معرفی فرهنگ و تاریخ شهرستان برشمرد.

وی با تشکر از تلاش های سید مهدی میر صالحی در مدت تصدی مسئولیت اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی رشت؛ برای خانم سکینه رضایی دوست به عنوان سرپرست جدید این اداره، آرزوی موفقیت کرد.

 رضایی دوست پیش از این مسئولیت امور اداری اداره کل و رئیس دفتر مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در کارنامه کاری خود دارد.