سرپرست فرمانداری رشت گفت: تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بها در رشت ضروری است.

به گزارش ندای گیلان  از رشت، کیا عاشوری در جلسه کارگروه تنظیم و کنترل بازار املاک و مستغلات شهرستان رشت با حضور بازرس ویژه وزارت مسکن و شهرسازی در محل فرمانداری رشت، ضمن تاکید بر عزم جدی دولت سیزدهم بر اجرای برنامه‌هایی کنترل بازار مسکن، اظهار کرد: از جمله این برنامه‌ها می‌توان به ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی، افزایش تسهیلات خرید مسکن، نظارت بر سکوهای فعال در بازار مسکن، نظارت بر بازار اجاره بها و نظم بخشیدن به بنگاه‌های معاملات ملکی اشاره کرد.

عاشوری با اشاره به نقش مخرب و سهم قابل توجه بنگاه‌های ملکی غیرمجاز و متخلف در آسیب به بازار مسکن افزود: در راستای ساماندهی وضعیت بنگاه‌های ملکی، واحدهای مشاور املاک غیرمجاز، شناسایی، پلمب و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی ادامه داد: از ابتدای خردادماه امسال گشت‌های بازرسی مشاوران املاک فعالیت خود را آغاز کردند و با اقدامات انجام شده از تعداد ۴۸۷۳ بنگاه املاک دارای مجوز در سطح شهرستان رشت ۱۶۹۱ واحد مشاور املاک بازرسی شده که از این تعداد ۲۲۵ مورد تخلف به مراجع قانونی گزارش و ۲۸ بنگاه املاک غیرمجاز در سطح شهرستان رشت پلمب شدند.

سرپرست فرمانداری رشت بر تشدید نظارت بر بازار خرید و فروش مسکن و اجاره بها و رصد مستمر قیمت‌ها تاکید کرد و گفت: از دریافت کمیسیون بالاتر از نرخ مصوب گرفته تا دریافت بالابود، ارائه ندادن کد رهگیری و استفاده از مبایعه نامه‌های دستی و همدستی برای بالا بردن نرخ مسکن در مناطق از جمله تخلفات مرسوم بعضی بنگاه‌ها است.

وی ساماندهی بنگاه‌ها و شناسنامه دار شدن بنگاه‌ها و فعالین این حوزه را از اقدامات پیشگیرانه و مؤثر برشمرد و تصریح کرد: الزام به گذراندن دوره‌های آموزشی جهت آشنایی بنگاه داران با قوانین و مقررات می‌تواند در کنار اقدامات نظارتی مؤثر و بازدارنده باشد.