فرمانده سپاه ناحیه فومن بر لزوم تبیین و بازخوانی تاریخ دفاع مقدس برای نسل جوان تاکید کرد و گفت: دفاع مقدس نمایانگر ارزش‌ها، دستاوردها و جلوه‌های ولایت مداری بود.

به گزارش ندای گیلان از فومن،سرهنگ محسن جعفری صبح پنجشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس در فومن با بیان اینکه شعار امسال بزرگداشت هفته دفاع مقدس «ما متحدیم» است، اظهار کرد: دوران دفاع مقدس فاصله خاک تا افلاک برای جوانان میهن فقط یک میدان مین بود.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با بیان اینکه دفاع مقدس رساترین واژه تعریف رشادت و ایستادگی ملت ایران است، افزود: رژیم بعث با پشتوانه استکبار جهانی برای شکست انقلاب اسلامی به خاک ایران حمله کرد.

وی با بیان اینکه صدام با برهم زدن پیمان الجزایر به خاک ایران تجاوز کرد، ادامه داد: پشتوانه صدام اینقدر قوی بود که خیال می‌کرد می‌تواند یک هفته‌ای ایران را فتح کند.

جعفری با یادآوری اینکه دل‌های شیفته انقلابی‌های ایران اسلامی و رهبری امام خمینی (ره) موجب یک دفاع مستحکم و مقدس شد، گفت: جهاد و شهادت مردم مخلص این سرزمین ستون‌های نظام اسلامی را مستحکم کرد.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با اشاره به اینکه بالاترین و درخشنده‌ترین نگین دفاع مقدس، یاد و خاطره و سیره شهدا است، بیان کرد: توطئه مشترک شرق و غرب برای سلب استقلال و آزادی ایران اسلامی با سلحشوری مردم ایران شکست خورد.

وی با تاکید بر اینکه دفاع مقدس دریای بیکرانی از شرف و حماسه و معنویت و ایمان است، تصریح کرد: دفاع مقدس نمایانگر ارزش‌ها، دستاوردها و جلوه‌های ولایت مداری بود.

سرهنگ جعفری با بیان اینکه فرزندان جبهه و مقاومت شهادت را عبادت می‌دیدند و می‌بینند، افزود: ایمان و ایستادگی جهادگران ایران اسلامی استکبار را به زانو درآورد.

وی با اشاره به اجرای بیش از ۲۰۰ برنامه در هفته دفاع مقدس در فومن اضافه کرد: دیدار با خانواده شهدا، رژه خودرویی، میز خدمت، برنامه و جشنواره‌های فرهنگی و ورزشی و خاطره گویی، ویزیت رایگان، نواختن زنگ ایثار در مدارس، پیاده روی خانوادگی، تجمع بزرگ جوانان گام دوم انقلاب و… از برنامه‌های شاخص این هفته است.

فرمانده سپاه ناحیه فومن با تاکید بر اینکه نقش رسانه‌ها در تبیین دفاع مقدس بسیار مهم است، ادامه داد: تاریخ دفاع مقدس باید برای نسل جدید بازخوانی و بازآفرینی و تبیین شود.