سرپرست فرمانداری رشت بر لزوم استفاده از ظرفیت رسانه‌ها در حوزه جوانی جمعیت تاکید کرد و گفت: برای دستیابی به اهداف نیازمند ایجاد نهضت اطلاع رسانی در راستای آگاه سازی مردم هستیم.

به گزارش  ندای گیلان از رشت، کیا عاشوری امروز در نشست تخصصی ستاد قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شهرستان رشت با اشاره بر اهمیت بهره‌مندی جوامع از نیروی فکری و توان کاری جوانان اظهار کرد: به‌رغم تمامی پیشرفت‌های به دست آمده چون تکنولوژیک، همچنان نیروی جوان انسانی مهمترین عنصر در ابعاد گوناگون اداره کشور است.

سرپرست فرمانداری رشت با تاکید بر لزوم توجه ویژه به مسئله افزایش جمعیت و استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت افزود: در شرایط کنونی با معضل حرکت کشور به سمت پیری جمعیت روبرو هستیم و در این برهه بایستی تمام توان و اراده خود را در جهت فرهنگ سازی برای جوانی جمعیت به کار بگیریم.

عاشوری با تاکید بر استفاده از داده‌های مراکز علمی و تحقیقاتی در حوزه جامعه شناختی ادامه داد: در حوزه آموزشی و ترویج سبک زندگی سالم بایستی تلاش منسجمی صورت پذیرد و آموزش به بانوان، آقایان و عموم مردم و هیچ قشری نباید مورد غفلت واقع شود.

وی با تاکید بر لزوم بکارگیری از ظرفیت رسانه‌ها و فضای مجازی در تحقق سیاست‌های مربوط به جوانی جمعیت تاکید کرد و افزود: برای دستیابی به اهداف حمایت از خانواده و جوانی جمعیت نیازمند نهضت اطلاع رسانی و بسیج همگانی در راستای آگاه سازی مردم هستیم از این رو دستگاه‌های فرهنگی، آموزشی و گروه‌های مردم نهاد در این حوزه فعالانه عمل کنند.

سرپرست فرمانداری رشت با اشاره به این موضوع که هدف از صرف ساعت‌ها وقت، بررسی‌های‌کارشناسی و در نهایت تصویب و ابلاغ قوانین اجرای آنها می‌باشد، گفت: با هدف جلوگیری از سقوط در چاه پیری جمعیت و افزایش نرخ سالمندی متناسب با درصد افزایش جمعیت و فرزند آوری، ظرفیت‌های خوبی در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت پیش بینی شده که باید به فعلیت درآیند.