جهانگیری گفت:جان انسان ها اهميت فراواني دارد و بايد در اين زمينه اقدامات و برنامه ريزي هاي جدي صورت گيرد تا شاهد كاهش ميزان تلفات جاده اي در كشور باشيم.

 به گزارش خبرنگار ندای گیلان از رشت،اسحاق جهانگيري ظهر امروز از طريق ارتباط زنده تلويزيوني، ۵۲۷ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور جاده اي را در ۲۱ استان كشور از جمله گیلان افتتاح كرد.

معاون اول رييس جمهور بالا بودن میزان تلفات جاده ای را  از دغدغه هاي اصلي كشور عنوان کرد افزود: براي ملت بزرگ ما زيبنده نيست كه ايران در رديف نخستين كشورهايي باشد كه آمار تلفات جاده اي در آنها بالاتر است.

وي افزود: جان انسان ها اهميت فراواني دارد و بايد در اين زمينه اقدامات و برنامه ريزي هاي جدي صورت گيرد تا شاهد كاهش ميزان تلفات جاده اي در كشور باشيم.

 جهانگيري با اشاره به گزارش هاي ارائه شده در اين مراسم مبني بر كاهش قابل توجه تلفات جاده اي در سالهاي اخير، خاطر نشان كرد: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته و برنامه ريزي هاي انجام شده، ميزان تلفات جاده اي از ۲۷ هزار نفر به حدود ۱۶ هزار در سال رسيده كه البته اين عدد نيز بسيار بالا است و اين ميزان از تلفات يك هشدار جدي براي مسئولين كشور است تا در اين زمينه تلاش جدي انجام شود.

 جهانگيري استفاده از سامانه هاي هوشمند براي كنترل تخلفات را كمكي بزرگ براي پليس برشمرد و افزود: استفاده از اين سامانه ها در شناسايي متخلفين و مناطق حادثه خيز نقش موثري دارد و مي تواند در بهبود حمل و نقل كشور موثر باشد.

معاون اول رييس جمهور با تاكيد بر اينكه در همه بخش ها نيازمند استفاده از سامانه هاي هوشمند هستيم، گفت: يكي از برنامه هاي جدي دولت تدبير و اميد اين است كه دولت الكترونيك را در همه بخش ها مستقر كند و تاكنون اقدامات بسيار خوبي براي تكميل زيرساخت ها انجام شده است.

وي افزود: بايد تلاش كنيم هرچه سريعتر سامانه هاي هوشمند كنترل حمل و نقل جاده اي تكميل و ساير استان ها نيز به جمع استان هاي برخوردار از اين سامانه ها بپيوندند و لازم است در همين جا از استانداران و مديران استاني بخاطر هماهنگي و حمايت هاي لازم براي اجراي اين برنامه ها قدرداني كنم.

به گزارش ایلنا،هم زمان با سراسر کشور 11 سامانه ثبت عبور و مرور در استان گیلان با حضور استاندار گیلان و مدیرکل راهداری این استان و از طریق ویدئو کنفرانس به بهره برداری رسید.