سیدکاظم دلخوش با ابراز تاسف از مجروح شدن محیط بان آستارایی افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس باید به صورت جدی پیگیر ارائه لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت باشد.

به گزارش ندای گیلان از صومعه سرا،سیدکاظم دلخوش اباتری در گفت وگویی، با ابراز تاسف از مجروح شدن محیط بان آستارایی از سوی شکارچیان غیرمجاز طی هفته های اخیر، افزود: کمیسیون کشاورزی مجلس باید به صورت جدی پیگیر ارائه لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت باشد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه محیط بانان از اقشار آسیب پذیر جامعه و محیط بانی از مشاغل سخت کشور محسوب می شود، بر لزوم ارائه هرچه سریع‌تر لایحه محیط بانان به مجلس تاکید کرد و یادآور شد: هر گونه حمایت مجلس از محیط بانان مستلزم ارائه سریع تر لایحه حمایت از محیط بانان از سوی دولت به مجلس است.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس باید پیگیری لایحه حمایت از محیط بانان را در دستور کار خود قرار دهد از وضعیت معیشتی، اجتماعی و قضایی محیط بانان انتقاد کرد وگفت: متاسفانه نسل برخی از گونه‌های نادر جانوری در معرض خطر انقراض قرار دارد و همچنین جنگل ها و منابع طبیعی کشور وضعیت خوبی ندارد بنابراین اگر به دنبال بهبود وضعیت جنگل ها و گونه های نادر جانوری هستیم باید نسبت به بهبود وضعیت معیشتی و رفع مشکلات محیط بانان، قرق بانان و جنگل بانان اقدام کنیم.

سخنگوی فراکسیون محیط زیست وتوسعه پایدار مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز تاکید کرد و ادامه داد: البته در کنار تشدید مجازات شکارچیان غیرمجاز باید به موضوع آموزش و فرهنگ سازی مناسب برای کاهش تخلفات شکار و صید هم توجه کرد زیرا در این رابطه ضعف فرهنگ دیده می شود و شاهد فرهنگ سازی مناسبی از سوی صداوسیما و مطبوعات نیستیم.