فرماندار تالش با اشاره به اینکه هرساله در بحث سردهنه ها شاهد مشکلات اجتماعی در این شهرستان هستیم،گفت: اعتبارات ویژه ای باید برای سردهنه های تالش در نظر گرفته شود و پایداری آبیاری این شهرستان در اولویت باشد.

به گزارش ندای گیلان،سید عیسی مهدوی در سومین جلسه کمیته تخصیص آب کشاورزی که با محوریت سردهنه سازی املاک کشاورزی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد،اظهار داشت: تالش نزدیک ۱۰۰ دهنه کشاورزی دارد  که همه خاکی هستند.

فرماندار تالش با اشاره به اینکه طی سال های گذشته همه سردهنه ها بر اساس گزارش آب منطقه ای و اداره آبیاری بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد آسیب دیده بودند،افزود: بیشتر این سردهنه ها که در سیلاب ها آسیب دیده بودند، بازسازی و تکمیل شده و ما بقی نیز تکمیل و به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه انتظار از متولیان امر این است فکری اصولی برای سردهنه های شهرستان تالش داشته باشند،تصریح کرد: متولیان استانی سردهنه ها، هرساله تعدادی از سردهنه ها را به صورت اصولی مرمت کنند.

مهدوی با اشاره به اینکه از مسئولان ذیربط در بحث سردهنه ها انتظار داریم شهرستان تالش را در این خصوص دریابند،خاطرنشان کرد: در بحث آبیاری سیستم پایداری در تالش ایجاد شود.

عالی ترین نماینده دولت در تالش بر تکمیل هرچه سریعتر سد لاستیکی این شهرستان که در مرحله اجراست، تاکید کرد و گفت: با تکمیل این سد بسیاری از مشکلات آبیاری تالش برطرف می شود.

وی با بیان اینکه ساخت آب بندان ها راهکاری دیگر برای برطرف کردن مشکلات آبیاری در تالش است،افزود: باید به بحث لاینینگ ها نیز نگاه ویژه شود تا آبیاری پایداری داشته باشیم.

مهدوی با اشاره به اینکه هرساله در بحث سردهنه ها شاهد مشکلات اجتماعی در این شهرستان هستیم،گفت: اعتبارات ویژه ای باید برای سردهنه های تالش در نظر گرفته شود و پایداری آبیاری این شهرستان در اولویت باشد.

گفتنی است سد لاستیکی شهرستان تالش در بخش مرکزی ، بر روی رودخانه کرگانرود با بیش از ۵۸ درصد پیشرفت فیزیکی و با ظرفیت ۴۰۰ هزار مترمکعب آب در حال ساخت می باشد که ۲۴۰۰ هتکار از اراضی کشاورزی را تحت پوشش خواهد داد و تنظیم آب سالانه آن به میزان ۲۶ مترمکعب خواهد بود .