فرماندار شفت با اشاره به اهمیت شورای ترافیک در رفع موانع ترافیکی و حفظ جان مردم گفت: مصوبات شورای ترافیک باید بر اساس قانون و در کوتاه‌ترین زمان ممکن اجرا شود.

به گزارش ندای گیلان از رشت، مهدی نقدی در جلسه شورای فنی و ترافیک شهرستان ضمن تسلیت ایام فاطمیه (س) با تأکید بر اهمیت وظایف این شورا اظهار کرد: برگزاری جلسات شورای ترافیک باید با تعامل اعضا و بررسی تخصصی و کارشناسی مسائل، خروجی مؤثر و مفیدی داشته باشد.

فرماندار شفت با بیان اینکه اعضای شورای ترافیک باید با هماهنگی، جدیت و مسئولیت پذیری در راستای انجام وظایف خود تلاش کنند، افزود: مصوبات جلسه شورای ترافیک در راستای حفظ جان و سلامت مردم و به‌منظور رفع موانع ترافیکی باید در کوتاه‌ترین زمان ممکن و مطابق قوانین و مقررات عملیاتی و اجرا شود چراکه این مصوبات نقش بسزایی در امنیت ترافیکی شهر و آسایش شهروندان دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان رعایت و احترام به قانون را به نفع عموم دانست و با بیان اینکه رعایت قانون برای تمام اشخاص واجب است، اضافه کرد: شورای ترافیک موظف است هرچه سریع‌تر نقاط حادثه‌خیز و پرخطر را شناسایی و نسبت به نصب سرعت‌گیرهای استاندارد و برداشت سرعت کاه‌های غیر استاندارد اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه برخی از راه‌های شهرستان ایمن نیستند، عنوان کرد: ضرورت دارد تا با بررسی علل وقوع حوادث، نسبت به رفع نواقص و ایمن‌سازی جاده‌ها اقدام شود

نقدی ادامه داد: تصمیمات کارشناسی شورای ترافیک نقش مهمی در ایمن سازی راه‌ها، کاهش تعداد نقاط حادثه خیز و همچنین جلوگیری از خسارات مادی و معنوی برای خانواده‌ها داشته و برای دستگاه‌های مرتبط لازم الاجرا است.

وی با اشاره به بررسی مسائل و مشکلات مربوط به تاکسی‌های برون شهری، درون شهری و رسیدگی به انتقادها و نظرات متفاوت مردم و تاکسی‌داران این شهرستان تصریح کرد: رفع دائمی این مشکلات در دستور کار اعضای شورای ترافیک شهرستان باشد.