مهدوی گفت:در ورودی های مختلف شهر رشت باید تمهیدات لازم برای ورود مسافرین اندیشیده شود

به گزارش ندای گیلان، شامگاه گذشته پنجمین جلسه شورای ترافیک و اولین  جلسه ستاد اجرایی هماهنگی سفر نوروزی شهرستان رشت در محل این فرمانداری برگزار شد.

ستاد و تمهیدات سفر نوروزی شهر رشت 34 عضو 9 کمیته دارد که به  زودی در قالب کارگروه تخصصی برگزار خواهد شد .

سید عیسی  مهدوی فرماندار رشت در  اولین  جلسه  ستاد  اجرایی هماهنگی  سفر نوروزی  شهرستان رشت  گفت: در ایام   نوروز پذیرای میهمانان  زیادی در استان  گیلان و شهر رشت هستیم و شرح  وظایفی  را داریم که  اجرایی خواهد شد .

 وی افزود: فضای گردشگری و مسافر خانه ها و مهمان پذیرها می بایست تمهیدات لازم برای مردم  را فراهم  کنند. و میهمان پذیرها نیز می‌بایست توانایی لازم را برای ارائه خدمات به مسافرین را داشته باشند.

 مهدوی در ادامه  افزود: محیط های شهری و روستایی ما باید برای مسافران  آماده شود تا آمادگی لازم را برای پذیرایی از مسافرین فراهم شود.

وی افزود: همچنین در ورودی های مختلف شهر رشت باید تمهیدات لازم  برای ورود مسافرین اندیشیده شود.

فرماندار رشت تاکید کرد: در استان گیلان با توجه به ازدحام  جمعیت، حضور مسافران را به شهر رشت خواهیم داشت و در این خصوص  باید آمادگی لازم برای کاهش ترافیک و آسیب های ناشی از تصادفات اندیشیده شود تا خاطره ای خوش برای مسافران مهیا شود.

 وی افزود: در تمامی بخش های توابع شهرستان رشت  آماده سازی و زیباسازی شهرها و همچنین تهیه ارزاق برای ایام نوروز و تشریح  قیمت های عرضه مواد غذایی و مقابله با هرگونه تخلف و پیگیری هواشناسی و آماده سازی اورژانس  و هلال احمر و ایجاد پایگاه های امداد رسانی، هماهنگی با آموزش و پرورش برای تجهیز مدارس برای اسکان میهمانان نوروزی ، خدمات و ارائه  امکانات بانکی ، خدمات  سوخت رسانی برای کلیه اتومبیل ها، هماهنگی اوقاف و امور خیریه ، استقرار اکیپ‌های کشیکی در جاده ها، هماهنگی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزاری جشن ها و تئاترهای شاد خیابانی و هماهنگی با اداره میراث و گردشگری برای رفاه بیشتر مسافرین و …. ازجمله تمهیدات ارائه شده برای ایام سفر نوروزی است  .

 وی همچنین اظهار داشت: کلیه بخشداران در بخش‌های مختلف مسئول ستاد ایام نوروز هستند و دراین زمینه تلاش‌های مستمر را خواهند کرد و هماهنگی لازم  را  برای دفع  زباله‌ها،  نظارت مستمر بر نرخ  بلیط‌های سفر، افزایش و سازماندهی ناوگان حمل و نقل و… از دیگر اقدامات مسئولان شهرستان رشت است.

مهدوی خاطر نشان کرد: خوش رویی ، ادب و احترام  بالاتر از تمام امکاناتی است که برای مسافران عرضه می کنیم.

وی در ادامه افزود: دو مورد مهم مسافران گرامی را مورد مخاطره قرار می‌دهد که یکی تصادفات جاده ای است و مورد دیگر شیادی و کلاهبرداری افراد شیاد از مسافرین است .

مهدوی از پیامدهای وقوع پیشگیری از تلویزیون‌های شهری نام برد و افزود: این خدمات در سطح شهرها به صورت  رایگان در خدمت همشهریان ارائه می‌شود .

وی در ادامه‌خاطرنشان کرد: مرمت آسفالت‌ها وکنده کاری‌ها در برنامه شهرداری است؛ ولی متاسفانه خودکشی که اخیراً در پل یخسازی رخ داده است باعث پیگیری‌مسئولان شده و از جمله کارهایی است که در دست اقدام بوده که حفاظ‌های پل ها را به طول دومتر برسانیم که ان شا الله بعد از این شاهد چنین اتفاقاتی نخواهیم بود.