کشور این مسائل سنگین رشد منفی و تورم را سپری کرد و هم اکنون به رشد مثبت رسیدیم

به گزارش ندای گیلان از لاهیجان،محمدعلی نجفی عصر شنبه در جلسه معارفه احمدی، فرماندار جدید لاهیجان گفت:لاهیجان شهرستان بزرگی است و کارهای بزرگ باید در آن انجام شود

نجفی تصریح کرد: آبیاری تحت فشار در باغات چای را بعد از سال ها وقفه آغاز کردیم که باعث افزایش تولید می شود.

وی ادامه داد: مردم به برنامه ها و شعارها ی دکتر روحانی رای دادند؛ از اینرو از رئیس جمهوری توقعاتی برای تحقق این برنامه ها و شعارها دارند که نشاط، بهبود امنیت داخلی و بین المللی از شعارهای ایشان بود.
نجفی کنترل و کاهش تورم را یکی از مهمترین اقدامات دولت طی سه سال گذشته دانست و تصریح کرد: دز این مدت ،تورم به زیر 10 درصد رسید که از شعارهای دولت و تاکیدات رهبر انقلاب برای کاهش تورم بود.
وی ادامه داد: کشور این مسائل سنگین رشد منفی و تورم را سپری کرد و هم اکنون به رشد مثبت رسیدیم.
استاندار گیلان خاطرنشان کرد:هم اکنون جدی ترین سیاست دولت خروج کامل از رکود است.
وی به خشکسالی های طی چندین سال اخیر و کمبود منابع آبی برای آبیاری زمین های کشاورزان اشاره کرد و یادآورشد : برخی آن موقع پیشنهاد داده بودند، 30 هزار هکتار برنج زار کشت نشود اما این اجازه را ندادیم و با کمک امامان جمعه و نمایندگان در دو سال گذشته خشکسالی را اداره کردیم .
وی به ساخت بیمارستان در لاهیجان نیز اشاره و بیان کرد: بیمارستان لاهیجان که از مصوبات سفر رئیس جمهوری است ، 84 درصد پیشرفت دارد .

استاندار گیلان با بیان اینکه لاهیجان شهرستان بزرگی است و کارهای بزرگ باید در آن انجام شود، اظهار کرد: در حوزه گازرسانی راه روستایی و حوزه شهری و بخش خصوصی در لاهیجان اتفاقات خوبی طی سه سال گذشته اتفاق افتاده است .
نجفی اعتبار لازم برای تکمیل این بیمارستان را 16 میلیارد تومان عنوان و تصریح کرد: هشت میلیارد تومان در بودجه آمده است و مابقی نیز از منابع دیگر و فروش اوراق تامین می شود.
وی گفت: همچنین امسال حدود 10 هزار هکتار تجهیز نوسازی انجام دادیم که از افتخارات استان است که در مدت پنج سال ، 50 هزار هکتار تجهیز و نوسازی اراضی انجام خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهمی در توسعه دارند، خاطرنشان کرد: قدردان همه رسانه ها هستم حتی آن هایی که انتقاد دلسوزانه می کنند ؛ رسانه های مغرض اندک هستند.

در پایان این نشست احمدی به عنوان فرماندار جدید لاهیجان معرفی شد.