علی لاریجانی در  جلسه علنی امروز (چهارشنبه، دهم خرداد) پارلمان، با 204 رأی از مجموع 268 رأی مأخوذه برای سال دوم مجلس دهم شورای اسلامی به‌‌‌عنوان رئیس قوه مقننه انتخاب شد.

به گزارش نداي گيلان، آغاز دومین سال مجلس دهم گمانه‌هایی را برای حفظ ترکیب جاری یا اعمال تغییراتی در بخش‌های مختلف در اذهان عمومی به وجود آورده است به نحوی که سه فراکسیون امید، ولایی و مستقلین از چند روز قبل رایزنی‌های دو به دو را برای تعامل جهت ارائه لیست مشترک داشته‌اند.

پیشنهادات و گمانه‌هایی برای هیات رییسه جدید شامل گزینه‌های 3-3-3، 6-6 و 3-9 و 12 از سوی هر سه فراکسیون مطرح شده است و این گمانه‌ها در جلسات عصر روز گذشته و صبح امروز نیز در مجلس ادامه یافته است.

با وجودی که گفته می‌شود سه فراکسیون پیشنهاداتی مبنی بر نهایی شدن لیست‌های‌شان داشته‌اند اما تصمیم نهایی نمایندگان تا دقایقی دیگر در صحن علنی مجلس اتخاذ می‌شود.

امیدوارم در تحقق خواست ملت برای حل مشکلات کشور توفیق داشته باشم

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوارم با توجه به مسئولیت سنگینی که امنای ملت بر عهده بنده گذاشته اند بتوانم در تحقق خواست ملت برای حل مشکلات کشور با هدایت نمایندگان توفیق داشته باشم.

علی لاریجانی پس از انتخاب مجدد به عنوان رئیس مجلس شورای اسلامی از سوی نمایندگان گفت: از اعتماد نمایندگان تشکر می کنم و امیدوارم با توجه به اینکه شما امنای ملت هستید و مسئولیت سنگینی بر عهده بنده گذاشتید، بتوانم در تحقق خواست ملت برای حل مشکلات کشور با هدایت شما عزیزان توفیق داشته باشم؛ صمیمانه از شما تشکر می کنم.

10:10 مطهری و پزشکیان نواب رئیس مجلس شدند

صحن مجلس  علی مطهری و مسعود پزشکیان با رای نمایندگان برای نواب رئیسی سال دوم مجلس انتخاب شدند.

9:55 نامزدهای کارپرداز هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی معرفی شدند

بهروز نعمتی، محمد قسیم عثمانی، رسول خضری، محمد آشوری، ناصری نژاد، اسدالله عباسی، محمودی شاه نشین و فیضی به عنوان کارپردازان هیات رییسه مجلس در سال دوم مجلس معرفی شدند.

9:50 علی لاریجانی رییس ماند

علی لاریجانی به عنوان تنها کاندیدای ریاست مجلس با کسب 267 آرا، رئیس مجلس ماند.

9:45 کاندیداهای دبیری هیات رئیسه اعلام آمادگی کردند

امیرآبادی، فریده اولادقباد، رنجبرزاده، محمدحسین فرهنگی، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، غلامرضا کاتب و محمدعلی وکیلی به عنوان دبیری هیات رئیسه اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

9:38 کاندیدا های نواب رئیس اعلام آمادگی کردند

امیرحسین قاضی‌زاده، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، مسعود پزشکیان، علی مطهری، حمیدرضا حاجی‌بابایی و هادی قوامی را به عنوان کاندیداهای نایب رئیسی مجلس معرفی کرد.

9:30 کانیدا های ریاست مجلس اعلام آمادگی کرند

لاریجانی تنها کاندیدای ریاست مجلس

منبع: خزر آنلاين