لیونل مسی، لوئیس سوارز و کریستیانو رونالدو به عنوان سه کاندیدای نهایی برای تصاحب عنوان بهترین بازیکن سال ۱۵-۲۰۱۴ اروپا انتخاب شدند

سرویس ورزشی ندای گیلان:هیاتی متشکل از ۵۴ روزنامه نگار ورزشی اروپا این سه بازیکن را از میان فهرست اولیه‌ای انتخاب کردند که ۱۰ بازیکن در آن جای داشتند. همان گروه داوری از میان این سه نفر بازیکن برتر سال را انتخاب می‌کنند و نام او را در تاریخ ۲۷ آگوست ( ۵ شهریور) اعلام می‌کنند.

رونالدو فصل پیش این عنوان را کسب کرد و فرانک ریبری در سال ۲۰۱۳ برنده این عنوان شد. آندرس اینیستا در سال ۲۰۱۲ و مسی در سال ۲۰۱۱ برندگان سال‌های پیشتر این عنوان بودند.

مسی ۲۷ ساله یکی از انتخاب‌های اصلی کسب این عنوان است. او ۵۸ گل در رقابت‌هایی که برای بارسا در فصل ۱۵-۲۰۱۴ وارد زمین شد به ثمر رساند و با این تیم عنوان قهرمانی لالیگا، کوپا دل‌ری و لیگ قهرمانان یوفا را به دست آورد.

سوآرس مهره‌ای کلیدی برای موفقیت‌های بارسلونا بود و در نیمه دوم فصل که چهار ماه محرومیتش برای گاز گرفتن جورجیو کیلینی دفاع ایتالیایی در جام جهانی ۲۰۱۴ به پایان رسید، وارد بازی‌ها شد.

رونالدینو سوپر استار ۳۰ ساله رئال مادرید هم با وجود این که تیمش نتوانست هیچ عنوان قهرمانی کسب کند، ۶۱ گل در مجموع فصل پیش و ۴۸ گل در لالیگا به ثمر رسانده است. رونالدو تاکنون دو بار توپ طلای یوفا را به عنوان بهترین بازیگر دنیا برده است. رونالدو و مسی با زدن ۷۷ گل در لیگ قهرمانان اروپا با هم برابر هستند. این رقم رکورد همه سال‌های پیش را شکسته است.

دیگر بازیکنانی که به فهرست اولیه راه یافته بودند پنج بازیکن از تیم یوونتوس شامل پل پوگبا، آندره‌آ پیرلو، جانلوئیجی بوفون، کارلوس توس و آرتورو ویدال، ادن هازارد از چلسی و نیمار از بارسلونا بودند.