با توجه به آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گیلان نرخ بعضی از اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

به گزارش ندای گیلان،مهدی نقدی در گفتگو با  مهر با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش مصرف برخی از کالاها، اظهار کرد: با توجه به آخرین مصوبه ستاد تنظیم بازار استان گیلان نرخ بعضی از اقلام پر مصرف در ماه مبارک رمضان اعلام شد.

وی با بیان اینکه قیمت این اقلام همانند زولبیا و بامیه، آش و حلیم بر اساس درجه بندی و کیفیت محصول است، افزود: بر این اساس قیمت هر کیلو زولبیا و بامیه ممتاز ۴۳ هزار تومان، هر کیلو زولبیا و بامیه درجه یک ۳۸ هزار تومان و زولبیا و بامیه درجه دو نیز هر کیلو ۳۴ هزار تومان در نظر گرفته شده است.

نقدی با بیان اینکه قیمت هر کیلو آش ممتاز ۴۸ هزار تومان، درجه یک ۴۰ هزار و درجه دو نیز هر کیلو ۲۹ هزار تومان تعیین شده است، گفت: قیمت حلیم نیز ممتاز هر کیلو ۳۷ هزار تومان، درجه یک هر کیلو ۳۲ هزار تومان و درجه دو نیز کیلو ۲۸ هزار تومان اعلام شده است.

وی با تأکید بر اینکه واحدهای صنفی باید تابلو و نشانی که به عنوان واحد صنفی ممتاز و درجه یک از طرف اتاق اصناف و اتحادیه انتخاب شده‌اند را نصب کنند، اضافه کرد: با نصب این نشان شهروندان می‌دانند که این واحد صنفی دارای چه درجه‌ای است.

معاون بازرسی و نظارت سازمان صمت گیلان ادامه داد: با توجه به اینکه نیاز مصرف برخی از اقلام همانند شیرینی جات، مواد پروتئینی و لبنی از سوی شهروندان در ماه مبارک رمضان افزایش می‌یابد از امروز همزمان با آغاز ماه طرح تشدید نظارت از بازار با حضور سازمان صمت، اصناف و تعزیرات حکومتی اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه در ایام ماه مبارک رمضان بازار رصد بیشتری خواهد شد، افزود: از همه متصدیان امور واحدهای صنفی می‌خواهیم در کنار رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی با شهروندان نیز مساعدت لازم را داشته باشند.