عضو شورای شهر با انتقاد از سیاستهای فرهنگی در حوزه پسماند خواستار شفاف سازی قرارداد 350 میلیونی شهرداری رشت با دانشگاه گیلان که در خصوص فرهنگ سازی پسماند شد.
به گزارش ندای گیلان،عضو کمیسیون بهداشت و محیط زیست و خدمات شهری شورای رشت در جلسه این کمیسیون با انتقاد از برخی اقدامات نامناسب در زمینه فرهنگ سازی پیرامون مبحث پسماند اظهار کرد: ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار به این منظور در دانشگاه گیلان قرار گرفت اما متاسفانه تا کنون اقدام شاخصی در این باره انجام نشده و متاسفانه سیاستهای فرهنگی در حوزه پسماند با مشکلات فراوانی مواجه است.
بهراد ذاکری با تاکید بر اینکه ابهاماتی پیرامون اعتبار ۳۵۰ میلیون تومانی با هدف فرهنگ سازی تفکیک زباله از مبدا وجود دارد افزود: انتظار داریم درباره قراردادی که از این بابت ما بین شهرداری رشت و دانشگاه گیلان منعقد شده شفاف سازی شود.
عضو دیگر کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه چند خطوط پردازش کارخانه کودآلی شکسته شده است اظهار کرد: حدود ۶۰ درصد از مشبک ها با ورق بدون سوراخ پر شده است.
محمد حسن عاقل منش با بیان اینکه مباحثی که پیرامون افزایش کارخانه کودآلی به ظرفیت پانصد تن روزانه مطرح است تامل برانگیز است افزود: افزایش ظرفیت کارخانه کودآلی به روزانه پانصد تن در ادوار گذشته انجام شده و انتظار می رود در این باره شفاف سازی بشود.